fa-IR
مدیریت و بازاریابی مهمترین مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان است

مدیریت و بازاریابی مهمترین مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان است

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مدیریت و بازاریابی مهم‌ترین مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌توان آن را با استفاده از تجارب مدیران موفق برطرف کرد.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مدرسه کسب‌و‌کار استان زنجان گفت: مدرسه کسب‌و‌کار زنجان نمونه‌ای از دانشگاه‌های نسل سومی است که می‌توان مشکل مدیریتی صنایع و واحدهای تولیدی را با کمک آن حل کرد.
فرهادی یادآورشد: همان‌گونه که دانشجویان پزشکی، مباحث عملی خود را از پزشکان با سابقه می‌آموزند، در مدارس کسب‌و‌کار هم دانشجویان می‌توانند مباحث مدیریتی را از مدیران موفق و با تجربه داخلی و بین‌المللی بیاموزند.
فرهادی با بیان اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برندی از آموزش عالی در کشور است، اظهار کرد: پرفسور ثبوتی بنیان‌گذار این دانشگاه با راه‌اندازی نخستین مدرسه کسب‌و‌کار کشور، در زنجان، برای چندمین بار اثر ماندگاری از خود در سیستم آموزش عالی کشور برجای گذاشت.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مدرسه کسب‌و‌کار، فرصتی برای آموزش مدیران مطلع، آگاه و کارآمد است.
فرهادی تاکید کرد: به حتم نحوه تربیت و آموزش مدیران در این مدرسه می‌تواند به عنوان الگو در کشور مطرح شود.
بنیان‌گذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی و مدرسه کسب‌و‌کار زنجان گفت: از روز نخست در این فکر بودیم که آموزش متفاوتی ارائه و مدیران متفاوت‌تری برای کشور تامین کنیم.
پرفسور یوسف ثبوتی اضافه کرد: می‌خواهم مدیرانی که زبان‌محور باشند، تربیت شوند و بتوانند با مدیران موفق دیگر نقاط جهان ارتباط برقرار کنند و به تبادل تجربه بپردازند.
رئیس مدرسه کسب‌و‌کار زنجان در ادامه گفت: با توجه به سابقه آموزشی و مدیریتی که داشتم، به این نتیجه رسیدم که برای آموزش مدیران کشور نیازمند روش متفاوتی هستیم.
محمد زاهد شیخ‌الاسلام افزود: متاسفانه هرچه در کشور تعداد فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت افزایش می‌یابد، کسب‌و‌کار بهتر نمی‌شود. شیخ‌الاسلام یادآورشد: از همین رو به این نتیجه رسیدیم که دوره های آموزشی مدیریت و کسب‌و‌کار نیازمند تغییر نگرش است. شیخ الاسلام از تحصیل ۱۰ دانشجو در ترم نخست فعالیت این مدرسه خبر داد و مهم‌ترین محور آموزشی این مدرسه را همراه بودن تمام مباحث با دانشجویان برشمرد.