fa-IR
افزایش سطح توقع مشتریان با ظهور فین‌تک‌ها

افزایش سطح توقع مشتریان با ظهور فین‌تک‌ها

سرپرست معاون فناوری‌اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران درباره ظهور فین‌تک‌ها گفت: میزان سادگی و در دسترس بودن خدمات مبتنی بر فین‌تک سطح توقع مشتریان بانک‌ها را بالا برده و بانک‌ها را با چالش جدی درخصوص مدیریت رضایت‌ مشتری مواجه کرده بر همین اساس نیاز به تغییر در شیوه‌های فعلی الزامی شده است.

مسعود خاتونی گفت: مطالعات نشان می‌دهد مدل‌های ساده‌تر و کم‌مخاطره‌تر به خصوص در زمینه‌های پرداخت با اقبال عمومی بیشتری رو‌به‌رو هستند بر همین اساس مدل‌های مبتنی بر تلفن همراه و شرکت‌های صاحب تکنولوژی تلفن همراه رقیب جدی بانک‌ها هستند.

خاتونی درباره لزوم استفاده از فین‌تک‌ها توضیح داد: بشر امروز، حتی مجال اندیشیدن به راه‌های زمانبر و پرهزینه‌تر سنتی را نخواهد داشت و کوتاه‌ترین و در دسترس‌ترین مسیر را برای رفع نیازها انتخاب می‌کند لذا کسب‌و‌کارهای چابک، منعطف، در دسترس و کاملا مبتنی بر فناوری مانند استارت‌آپ‌ها بهترین گزینه برای انسان عصر جدید هستند. البته سرعت این تغییرات در جوامع و کشورهای گوناگون متفاوت است و البته گریزی از آن نیست.

خاتونی با اشاره به اینکه پیشرفت فناوری به همان نسبت که مدل‌های ارائه خدمات را متحول می‌کند، قدرت بیشتری برای مدیریت مخاطرات مرتبط با آن نیز خواهد داشت، افزود: بنابراین شاید بتوان نسبت مخاطرات به امنیت را تقریباً ثابت فرض کرد از سویی همانطور که قبل از این نیز بیان شد سطح تحمل مخاطرات در انسان عصر جدید به صورت فزاینده افزایش خواهد یافت و به طور قطع مقررات قانونی نیز برای حمایت از مصرف‌کننده خدمات مبتنی بر فناوری غنی خواهد شد.

سرپرست معاون فناوری‌اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در این باره بیان کرد: این امر یک واقعیت است و باید سیستم مالی و بانکی کشور آن را بپذیرد. قوانین و ساختارهای شبکه مالی کشور باید در یک مسیر پیش‌رونده، ملایم و مدیریت شده به گونه‌ای تغییر کند که با حداقل مشکل زمینه ظهور مدل‌های جدید مالی و بانکی نیز فراهم شود.

یادآور می‌شود، ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، ۱۳ و ۱۴ دی ماه ۹۵ توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.