fa-IR
اولین نشست خبری شتاب‌دهنده آواتک

اولین نشست خبری شتاب‌دهنده آواتک

امروز ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ اولین نشست صمیمانه‌ی شتاب‌دهنده‌ی آواتک با فعالان رسانه‌ای در محل شتاب‌دهنده‌ی آواتک برگزار شد.

محسن ملایری مدیرعامل «آواتک» با اعلام فراخوان پذیرش استارت‌آپ‌ها در چرخه‌ی سوم این شتاب‌دهنده از مهلت پذیرش آنها تا ۲۹ شهریور سال جاری از طریق وب سایت avatech.ir خبر داد.

مدیرعامل در جمع خبرنگاران گفت: در چرخه سوم، ۲۰ استارت‌آپ برای ورود به دوره شش ماهه پیش‌شتابدهی پذیرفته می‌شوند که ضمن دریافت سرمایه‌ی اولیه از فضای کار رایگان و دسترسی به شبکه بزرگ مربیان نیز برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل این شتاب‌دهنده کسب‌وکارهای نوپا، ارایه آموزش‌های کاربردی برای توسعه کسب‌وکار، بهره‌مندی از شبکه مربیان کارآزموده و اتصال استارت‌آپ‌ها به شبکه‌ی سرمایه‌گذاران را از مهمترین ارزش‌های این شتاب‌دهنده‌ی استارت‌آپی عنوان کرد.

به گفته ملایری ۱۰ تیم منتخبی که از مهرماه سال ۱۳۹۳ و همزمان با تاسیس این شتاب‌دهنده در آن پذیرفته شدند از سوی ۹ سرمایه‌گذار مبلغی حدود ۴.۵۸ میلیارد تومان سرمایه جذب کرده‌اند.

ملایری گفت برای استارت‌آپ‌های دوره نخست ۳۲ کارگاه و ۱۲ رویداد عمومی با موضوعات متفاوتی چون چالش‌های حقوقی، مارکتینگ، طراحی محصول، تبلیغات، مدیریت تیم و … برگزار شده و همچنین از مشورت‌های ۵۶ مربی در ۲۱۸ جلسه با موضوعات فنی و تکنیکی بهره گرفته‌شده‌است.

تسکولو، دونیت، لندم، کافه تونز، نوار، اخبار رسمی، وب یاد، کائسنا، ریحون، هنری‌‌دات کام استارت‌آپ‌های چرخه نخست این شتاب‌دهنده را تشکیل می‌دادند.

به گفته ملایری در مجموع ۸۵ نفر در استارت‌آپ‌های دوره نخست مشغول به کار بودند که میانگین سنی آن‌ها ۲۸ سال و میانگین تجربه‌ی کاری آن‌ها ۷ سال بود. همچنین ۷۰ درصد بنیانگذاران استارت‌آپ‌های دوره نخست تحصیلات مرتبط به فعالیت استارت‌آپ‌های خود داشتند.

ملایری گفت: در چرخه دوم این شتاب‌دهنده نیز از میان ۲۲۰ استارت‌آپ متقاضی ۲۰ استارت‌آپ با زمینه‌های کاری مانند تجارت الکترونیکی، موبایل، بازی‌های کامپیوتری، اینترنت، رایانش ابری و خدمات نرم‌افزاری مورد پذیرش قرار گرفتند که هم اکنون در حال طی مراحل رشد خود قرار دارند.

مدیرعامل آواتک همچنین با ارایه آماری از سرمایه‌گذاری شتاب‌دهنده‌ها در اروپا گفت: تنها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۹ میلیون دلار سرمایه توسط شتاب‌دهنده‌ها برای استارت‌آپ‌ها در این منطقه جذب شده که مقایسه این آمار با جذب ۳۵ میلیون دلاری سرمایه برای استارت‌آپ‌های امریکای لاتین نشان دهنده دسترسی متوازن استارت‌آپ‌ها در تمام نقاط جهان به سرمایه است و ایجاد این شرایط مشابه هم برای رشد استارت‌آپ‌های ایرانی لازم است.