fa-IR
افتتاح نخستین مرکز نوآوری‌های کاربردی برای توسعه بازار دیجیتال

افتتاح نخستین مرکز نوآوری‌های کاربردی برای توسعه بازار دیجیتال

نخستین مرکز نوآوری‌های کاربردی در ایران با هدف تمرکز بر ارائه راهکارهای تلفن همراه در خاورمیانه و ایجاد فرصت‌های بومی اشتغال ایجاد شد.
این مرکز در ابتدای راه‌اندازی در سه محور راهکارهای پرداخت از طریق تلفن همراه، مدیریت ارزشمندی مشتریان و توسعه نرم‌افزارها و راهکارهای کاربردی تلفن همراه فعالیت می‌کند و قرار است فعالیت‌های بعدی مرکز طبق نیازسنجی از بازار دیجیتال گسترش یابد.
مرکز نوآوری‌های کاربردی (Center Of excellence) توسط شرکت هندی کامویوا ایجادشده و نخستین قرارداد آن با اپراتور دوم تلفن همراه ایران و متمرکز بر فناوری‌های حوزه مخابرات و بانکداری برای بازار ایران امضاشده است.

به گفته مدیر ارشد خاورمیانه این شرکت هندی، ظرفیت پانصد میلیون دلاری برای بازار دیجیتال ایران پیش‌بینی می‌شود که انتظار می‌رود پس از برداشته شدن تحریم‌ها این بازار رشد چشمگیری داشته باشد؛ زیرا سرعت تحولات فناوری در دنیای دیجیتال بسیار بالاست و حضور گجت‌های هوشمند هرروز در زندگی افراد پررنگ‌تر‌ می‌شود.

وی گفت: انتقال فناوری به ایران و به‌کارگیری استعداد‌های ایرانی ازجمله راهبردهای این مرکز است.