ایده‌های برتر در مرکز شتاب‌دهی نوآوری مستقر می‌شوند
مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری جهاد دانشگاهی خوزستان:

ایده‌های برتر در مرکز شتاب‌دهی نوآوری مستقر می‌شوند

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان این‌که تمرکز رویداد فرآفرین بر دو مؤلفه مشتری و بازار است، گفت: ایده‌های برتر برای تجاری‌سازی در مرکز شتاب‌دهی نوآوری و خلاقیت مستقر می‌شوند.

سید رضا علوی در افتتاحیه اولین رویداد ملی فرآفرین ICT که پنج‌شنبه ۲۵ شهریورماه در آمفی‌تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با اشاره به طراحی رویداد فرآفرین در جهاد دانشگاهی اظهار کرد: فرآفرین یک رویداد ایده محور است اما مدل آموزش در آن متفاوت و به‌صورت تجربی است و افراد کار تیمی را تجربه می‌کنند.

وی با بیان این‌که در این رویداد به دنبال ساخت محصول و یا تولید تکنولوژی نیستیم، تصریح کرد: در این رویداد به دنبال یافتن راه‌های فروش تکنولوژی هستیم و تمرکز رویداد نیز بر ۲ مؤلفه مشتری و بازار است.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان تصریح کرد: افرادی که در این رویداد شرکت می‌کنند، اطلاعات و شناختی از حوزه IT و برنامه‌نویسی دارند اما کسانی که تولید محتوا را انجام می‌دهند، نیازی نیست که حتماً متخصصان IT باشند و همه‌ افراد علاقه‌مند به حوزه تجاری‌سازی می‌توانند در رویداد شرکت کنند.

علوی با اشاره به برگزاری اولین رویداد استارت‌آپ در سه سال گذشته، افزود: پس‌ازآن این رویداد هفت مرتبه در استان برگزار شد و در این رویدادها بیش از ۱۵۰ نفر شرکت کردند؛ اکنون دانشگاه‌ها در حال حرکت به سمت کارآفرینی هستند اما همه‌ی دانشجویان یک دانشگاه کارآفرین نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: این رویدادها برنامه‌ای برای شناسایی این افراد هستند و در ادامه نیز به دنبال آن هستیم که ایده‌های برتر در مرکز شتاب‌دهی نوآوری و خلاقیت مستقر شوند که در این رویداد اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز از ایده‌های برتر حمایت می‌کند؛ در مرحله‌ی بعد نیز طرح‌های برتر به مراکز رشد معرفی می‌شوند.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان این‌که در چند سال اخیر رویدادهای استارت‌آپی و رویدادهایی که یک فرآیند توسعه مشتری را ترویج می‌کند و متدولوژی کارآفرینی نوین را ارائه می‌دهند گسترش کمّی زیادی داشته‌اند، تصریح کرد: در رویداد فرآفرین از این رویدادها الگوبرداری شده است اما سعی شد که برخی نقاط ضعف و مواردی که می‌توانست به بهبود رویداد کمک کند، چه ازنظر ساختاری و محتوایی اصلاح شوند.

در این رویداد ۲۱ ایده ارائه شد و هرکدام از شرکت‌کنندگان ایده‌ی خود را به مدت یک دقیقه برای حاضران تشریح کردند؛ درنهایت ایده‌ها به رأی گذاشته ‌شد و ایده‌های برتر با تشکیل گروه طی امروز و فردا فرآیند تجاری‌سازی خود را به‌صورت عملی تجربه می‌کنند. در پایان این رویداد هیئت‌داوران عملکرد گروه‌ها را موردبررسی و داوری قرار خواهد داد و ایده‌های برتر در مراسم اختتامیه، جمعه ۲۶ شهریورماه در همین مکان برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.