fa-IR
وزارت علوم مجوز تأسیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را صادر کرد

وزارت علوم مجوز تأسیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را صادر کرد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از اخذ مجوز پارک علم و فناوری این دانشگاه خبر داد و گفت: مجوز تأسیس پارک علم و فناوری از وزارت علوم اخذشده است، این پارک در پردیس عباسپور و در فضایی بالغ‌بر ۱۰ هکتار مستقر می‌شود.
نشست «مدل ارزشیابی کیفیت آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی» از سوی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد.

 این نشست به‌منظور بازنگری فرایند مدل ارزشیابی کیفیت آموزشی اعضاء هیئت‌علمی و با حضور اعضاء هیئت‌رئیسه، هیئت ممیزه، رؤسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی برگزار شد

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی با آسیب‌شناسی نظام ارزیابی کیفیت آموزشی اعضای هیئت‌علمی گفت: ارزیابی کیفیت در آموزش در حوزه وزارت علوم تنها به فرم ارزیابی توسط دانشجویان بسنده شده است.

وی تأکید کرد: نظام ارزیابی آموزش باید یک نظام هوشمند باشد؛ این نظام، یک مدل یکپارچه و ایستا نیست، ارزیابی درس‌هایی که مبتنی بر کارگاه ارائه می‌شود متفاوت است با ارزیابی دروس حوزه مهندسی که بر پایه انتقال مفاهیم ریاضی ارائه می‌شود.

وی افزود: برای اینکه جامعه را خوب رصد کنیم و پاسخ مناسب برای مطالبات جامعه داشته باشیم باید نسبت به آموزش حساس باشیم به همین منظور نیازمند یک نظام جامع ارزیابی که کنترل‌کننده کیفیت آموزش است هستیم.

مجوز تأسیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی  از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شد
طهرانچی همچنین از اخذ مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و افزود: مجوز تأسیس پارک علم و فناوری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذشده است؛ این پارک در پردیس عباسپور و در فضایی بالغ‌بر ۱۰ هکتار مستقر خواهد بود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی به تغییر ساختار دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ساختار جدید دانشگاه نهایی و به امضاء وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری رسید. این ساختار ضمن بازتعریف گروه‌ها و بازمهندسی ساختار علمی و اجرایی دانشگاه، منشأ تحول خواهد بود.

طهرانچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین «طرح‌های ده‌گانه کلان» دانشگاه، از استخراج نظام موضوعات این طرح‌ها توسط شوراهای راهبردی خبر داد و افزود: نظام موضوعات استخراج‌شده، به‌زودی ابلاغ خواهد شد و انتظار می‌رود پایان‌نامه نیمی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در دانشگاه تحصیل می‌کنند از میان این نظام موضوعات تعریف شود.

وی اداره موضوعات در قالب یک برنامه کلان را تحولی در آموزش دانست و اظهار داشت: امیدوارم با اجرای این برنامه، نخستین دانشگاهی باشیم که در برنامه محور کردن پژوهش تحصیلات تکمیلی گام برمی‌داریم.