fa-IR

توجه رسانه‌های بین‌المللی به جریان پویای کسب‌ و کار در داخل کشور

روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه ۱۰ ژوئن ۲۰۱۵ مقاله‌ای را به قلم FRIEDRICH GEIGER و RORY JONES در راستای معرفی و بررسی شرکت‌های استارتاپ، تجارت الکترونیک و خصوصا سه مادر کار آفرین و بنیان‌گذار وبسایت کودکو منتشر کرد.

در این مطلب به معرفی شرکت کودکو پرداخته و آمده این شرکت ((www.koodakoo.com که توسط فاطمه امیرسلیمانی و لادن گلشنی و ملودی گلشنی تاسیس شده است الگو گرفته از شرکت آمریکایی diapers.com است که در سال ۲۰۱۰ به آمازون فروخته شد. کودکو اکنون در پروسه افزایش سرمایه یک میلیون دلاری برای توسعه قرار دارد.

امیرسلیمانی مدیرعامل کودکو اظهار داشت: «امید به برداشتن تحریم‌ها، علاقه سرمایه گذاران خارجی  و صندوق‌های سرمایه گذاری را به حضور در ایران پررنگ تر کرده است.»

بر طبق آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۰میلیون ایرانی دسترسی به اینترنت داشته و ۱۵٪ جمعیت با موبایل آنلاین می‌شوند. این در حالیست که هیچ کدام از شرکت‌های عظیم تکنولوژی اروپایی و آمریکایی در کشور حضور ندارند و این امر چشم انداز رشد به سزایی را برای ایران رقم می‌زند.

زانیار کمانگر از موسسین شرکت سرمایه گزاری گریفون کاپیتال (Griffon Capital) اضافه می‌کند: «در ایران استارتاپ‌های داخلی فرصت استثنایی را به خاطر عدم حضور غولهای اینترنتی بین المللی تجربه می‌کنند.»

کریس شرودر یکی از سرمایه گذاران خارجی که اخیرا دو بار به ایران سفر کرده است و کتابی در خصوص استارتاپ‌های منطقه نوشته و ایران را یکی از جذاب ترین بسترهای سرمایه‌گذاری در بین کشور‌های در حال توسعه می نامد.

به گفته سعید رحمانی موسس گروه سرآوا (از سرمایه گزاران اصلی شرکت دیجی کالا) اکثر شرکت‌های اروپایی قادر به گرفتن مجوز از دولت خود جهت  سرمایه‌گذاری در ایران هستند. در حال حاضرانتقال وجه مشکل اصلی است