fa-IR

برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی در دانشگاه علم و فرهنگ

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ از برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی در این دانشگاه با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری و مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف درترم تابستان خبر داد.

دکتر محمدصادق بیجندی با تأکید بر نقش دانشگاه در گسترش فرهنگ خوداشتغالی و کارآفرینی در میان دانشجویان، اظهار داشت: دانشگاه علم و فرهنگ در راستای تبدیل‌شدن به دانشگاه نسل سوم (کارآفرین) به‌سرعت در حال ارتقای شاخص‌های کیفی است و با بهره‌گیری از پتانسیل‌های پژوهشی، علمی و فرهنگی در جهت ترویج و توسعه تفکر کارآفرینی گام برمی‌دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کارآفرینی فعالیتی هدفمند بر پایه نوآوری در مدیریت کسب‌وکار است که نتیجه آن دستیابی به ارزش‌افزوده، رقابت‌پذیری و ایجاد اشتغال مولد است. در این مسیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی خلاقیت پرور و ایجاد فضای مناسب برای آشنایی بیشتر دانشجویان با مفاهیم و اصول کارآفرینی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ تأکید کرد: در امر آموزش مباحث کارآفرینی در حوزه‌های دانشگاهی باید به چهاراصل کلی توجه داشت که این اصول شامل «ایجاد روحیه کارآفرینی»، «اطلاع از ویژگی‌های کارآفرینان موفق»، «مهارت‌های موردنیاز» و «حمایت از ایده‌ها و افکار کار آفرینانه» هستند. در مورد ایجاد روحیه و انگیزه وظیفه ما بسیار دشوار است تا بتوانیم افراد را به موضوعات کارآفرینی علاقه‌مند نماییم تا قشر تحصیل‌کرده آن را به‌عنوان یک گزینه شغلی مهم و موفق در نظر بگیرند.

وی افزود: این کارگاه‌ها با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری و دانشگاه علم و فرهنگ، طی روزهای چهارشنبه تا جمعه در دو هفته متوالی از چهارشنبه تا جمعه در دو هفته متوالی (۳۰ تیر الی ۱ مرداد و ۶ الی ۸ مرداد) از ساعت ۹ الی ۱۷ در دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ و با حضور ۵۷ نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی در حال برگزاری است.

دکتر بیجندی در پایان با اشاره به اینکه سرفصل‌های این کارگاه‌ها بر اساس نیازسنجی‌های انجام‌شده، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، اضافه کرد: عناوینی همچون «ایجاد انگیزه برای کارآفرینی و پرورش ایده»، «ایجاد مدل کسب‌وکار (Business Model)»، «نوشتن طرح کسب‌وکار و امکان‌سنجی مالی-اقتصادی طرح‌ها»، «بازاریابی و فروش»، «ارتقای توانمندی‌های شخصی و کار تیمی» و «ارتباطات و اصول مذاکره» ازجمله موضوعات اصلی این کارگاه‌ها می‌باشند.