fa-IR
چهار درس بازاریابی ویروسی از Pokemon Go

چهار درس بازاریابی ویروسی از Pokemon Go

اگر در حال حاضر Pokemon Go را نمی‌شناسید، احتمالاً ارتباط چندانی با واقعیت‌های دیجیتال ندارید. موج این بازی در جهان طوفان به پا کرده است. در کمتر از یک ماه کاربران روزانه بازی Pokemon Go به بیش از تعداد کاربران روزانه توییتر رسیده است، زمان استفاده روزانه از آن بیشتر از فیس‌بوک است و افراد بیشتری نسبت به Tinder با انگشت خود روی صفحه‌نمایش گوشی ضربه می‌زنند. این بازی بدون شک محبوب‌ترین فعالیت با تلفن همراه در حال حاضر است.
اما این شرکت چگونه این کار را انجام داده است و ما می‌توانیم چه چیزی از بازاریابی ویروسی آن یاد بگیریم؟

چیزی بسازید که مردم دوست دارند.
Pokemon Go بر اساس سری‌های محبوب Pokemon ساخته شده است که بسیار موفق بوده‌اند و در هر مشاهده کودکان تمایل به گرفتن همه پوکمون‌ها را ایجاد می‌کردند.

موفقیت‌های گذشته خود را در تلاش‌های آینده نادیده نگیرید، این واقعیت است که مردم قبل از اینکه Pokemon Go بازی کنند حس خوبی نسبت به Pokemon داشتند. برای ویروسی شدن، به آنچه کاربران می‌گویند و به آن علاقه نشان می‌دهند توجه زیادی داشته باشید. با این کار درک خواهید کرد که قلب مشتری در کجا می‌تپد. این نقطه شروع کمپین‌های ویروسی شما خواهد بود.


چهار درس بازاریابی ویروسی از Pokemon Go
روند‌های فعلی را نادیده نگیرید.

Adam Hartung در فوربس بررسی دقیقی را درباره این‌که چطور Nintendo با استفاده از مزیت روندها موفق شده ارائه داده است.

Pokemon Go از مزیت چند روند استفاده کرده است؛ بازی‌های تلفن همراه، واقعیت مجازی و شبکه‌سازی اجتماعی. روند‌ها، انتظارات مشتری را نشان می‌دهند و محصولات یا خدمات برای برآورده کردن این انتظارات ارائه می‌شوند؛ بنابراین، کمپین‌ شما باید روند‌های (سیاسی، اقتصادی، تکنولوژیکی و ...) را ترکیب کند. این کار صدای برند شما را تقویت می‌کند و درنتیجه پاسخ‌های بیشتری از مردم دریافت خواهید کرد.


چهار درس بازاریابی ویروسی از Pokemon Go
اجتماعی بودن را به‌عنوان قسمتی از محصول خود در نظر بگیرید.

با تعاریف بازاریابی، بازاریابی ویروسی و بازاریابی دهان‌به‌دهان تقریباً مترادف هستند؛ اما تفاوت اصلی این است که بازاریابی ویروسی با اشتراک‌گذاری اطلاعات ترکیب شده است. برای ویروسی‌ شدن یک محصول یا خدمت، اجتماعی بودن آن باید بخشی از کمپین‌های تبلیغاتی در نظر گرفته شود؛ بنابراین تعجب نکنید اگر بفهمید که بودجه بازاریابی Pokemon Go تاکنون فقط در تریلر صرف شده است و این بازی به‌صورت دهان‌به‌دهان رشد کرده است.

من Pokemon Go را در فیس‌بوک زمانی که یک دوست مشترک در حال بازی بود پیدا کردم. چه جنبه اجتماعی محصول در خود محصول در نظر گرفته شده باشد یا در خارج از آن اتفاق بیفتد، اجتماعی بودن برای ویروسی شدن ضروری است.


چهار درس بازاریابی ویروسی از Pokemon Go
هیجان‌انگیز و متفاوت باشید

یک هیجان جهانی درباره Pokemon Go وجود دارد و مردم به معنای واقعی کلمه دیوانه این بازی شده‌اند. اگر مردم نسبت به محصول یا کمپین‌های تبلیغاتی شما احساس هیجان نکنند، زمانی برای آن صرف نخواهند کرد و هیچ‌وقت آن را به اشتراک نخواهند گذاشت. حتی اگر آن‌ها این کار را انجام دهند برای مدت کوتاهی خواهد بود و این روند به‌احتمال‌زیاد دوام نخواهد آورد.

کلید ویروسی شدن، متفاوت بودن است. ایده‌ها را از صنایع دیگر الهام بگیرید. روش و فن‌آوری بازی Pokemon Go یک اختراع جدید نیست. هر جنبه‌ای از این بازی به مدت چند سال است که وجود دارد و درواقع فقط برای Pokemon Go ترکیبی جدید ارائه شده است.

چهار درس بازاریابی ویروسی از Pokemon Go