شبکه‌سازی و اتصال بین اجزای اکوسیستم استارت‌آپ‌های فرهنگ و هنر

شبکه‌سازی و اتصال بین اجزای اکوسیستم استارت‌آپ‌های فرهنگ و هنر

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال از نهم تا پانزدهم آبان ماه در مصلا برگزار می‌شود اما این نمایشگاه در بخش‌ها و کمیته‌های مختلفی تقسیم‌شده است که هر بخش و کمیته مربوطه تدابیر جدیدی را برای نمایشگاه این دوره اتخاذ کرده است. ازاین‌رو با مدیران هر بخش گفت‌وگویی در زمینه اقدامات جدید این دوره و راه‌های ارتباط موثر با کشورها و جذب سرمایه‌گذاران خواهیم داشت. در همین راستا با  رحیم سرهنگی مدیر کمیته استارت‌آپ‌ها در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال که مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار ، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را نیز بر عهده دارد هم‌کلام شدیم.  بخوانید ماحصل این گفت‌وگو را:

مهم‌ترین برنامه‌های شما در کمیته استارت‌آپ‌ها برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال چیست؟

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در بخش استارت‌آپ‌های نمایشگاه، شبکه‌سازی و اتصال بین اجزای اکوسیستم استارت‌آپ‌های حوزه فرهنگ و هنر با یکدیگر است که در این بخش انتقال تجربه و اتصال بین موسسین استارت‌آپ‌ها با یکدیگر و با شبکه سرمایه‌گذارهای خطرپذیر این حوزه خواهیم داشت. همچنین در نشست‌های غیررسمی تخصصی بین آن‌ها و مسئولین دستگاه‌های اجرایی دولتی برای حل مساله‌های آن‌ها تلاش‌هایی خواهیم داشت.

امسال در کمیته شما چه نوع آوری و خلاقیتی نسبت به سال گذشته وجود دارد؟

برای دوره دوازدهم نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال سعی کردیم فضای متفاوتی در بخش استارت‌آپ‌ها داشته باشیم درواقع یکی از نوآوری‌های ما در این بخش کافه کارآفرینی است که پاتوق و بستری برای شبکه‌سازی استارت‌آپ‌ها است که فکر می‌کنم در نوع خود ازلحاظ چیدمان و کارکرد منحصربه‌فرد باشد . همچنین از نوآوری‌های دیگر در این بخش ، چیدمان فضا و بخش‌بندی بر اساس نوع مخاطب است . یعنی یک بخش از فضای نمایشگاه برای عموم بازدیدکنندگان طراحی‌شده ، یک‌بخشی برای پاتوق‌های گفتگو و کارگاه‌های عمومی و یک بخش هم که به‌صورت وی ای پی دیده‌شده بخش سرمایه‌گذارها و میزهای مذاکره تخصصی است.

 پیش‌بینی شما از  استقبال و نحوه حضور بخش استارت‌آپ‌ها در این نمایشگاه چیست؟

به نظرم به علت هم‌زمانی برگزار نمایشگاه با اوایل شروع دانشگاه‌ها و همچنین علاقه قشر جوان و دانشجو به این بخش فکر می‌کنم استقبال ویژه‌ای از این بخش خواهد شد به‌ویژه اینکه ما امسال با راه‌اندازی کافه کارآفرینی پاتوقی برای گپ‌و‌گفت‌های نوآورانه خواهیم داشت که به نظرم فضای جذابی است و با استقبال روبه‌رو می‌شود.

نکته دیگری اگر باقی‌مانده که به مخاطبان برای استفاده از نمایشگاه کمک می‌کند بفرمایید؟

امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط آقای دکتر موسویان و جناب آقای افراسیابی به نظر می‌رسد در همه‌ی بخش‌ها یک انسجام و هماهنگی خواهیم داشت که بخش‌های مختلف نمایشگاه را نسبت به سال‌های قبل جذاب‌تر خواهد نمود . امیدوارم این نمایشگاه بتواند گام مهمی در بخش توسعه محتوای و رسانه‌های دیجیتال و در کل اقتصاد فرهنگ و هنر داشته باشد.