مصاحبه با محمدرضا خانی، موسس استارت‌آپ جابینجا
بیشترین درخواست‌های شغلی در گروه فناوری اطلاعات است

مصاحبه با محمدرضا خانی، موسس استارت‌آپ جابینجا

جابینجا یک پلتفرم کاریابی آنلاین با هدف ایجاد و تقویت ارتباط میان کارجویان و کارفرمایان در ایران است که تمامی امکانات لازم برای کارجو در مسیر کاریابی و کارفرما در مسیر جذب نیروی انسانی را فراهم می‌کند.

محمدرضا خانی، موسس سرویس جابینجا در رابطه با اهداف این سرویس می‌گوید: ارزش‌آفرینی برای کارجو و کارفرما به‌طور هم‌زمان از اهداف جابینجا است. محصول جابینجا حاصل توجه به نیازهای واقعی کارجویان در مسیر پیشرفت شغلی آن‌ها است. در مسیر طراحی محصول و خدمات؛ مخاطبان، نیازها و شرایط محیطی که در آن به فعالیت مشغول هستند را بررسی کردیم و نتیجه این بررسی‌ها ایجاد سرویسی شد که تقریبا می‌تواند تمام نیازهای مخاطب را پاسخ بدهد. ارایه راهکارهای مبتنی بر پلتفرم برای بازار نسبتا سنتی استخدام و جذب نیرو مانند موتور جست‌وجوی کار، پیگیری رزومه‌های ارسال‌شده، رزومه‌ساز آنلاین، معرفی فضای کاری شرکت‌ها و سیستم مدیریت رزومه‌ها؛ ازجمله خدماتی است که توجه به همین نیازها ایجادشده است.

خانی در خصوص میزان استفاده‌ای که از این سرویس تاکنون انجام‌شده است می‌گوید: تاکنون نزدیک به ۱۵ هزار شرکت از خدمات ما برای جذب نیروی انسانی استفاده‌ کرده‌اند و طی دو سال گذشته ۵۰۰ هزار رزومه در این پلتفرم ارسال‌شده است.

خانی با این توضیح که جابینجا یکJob Board آنلاین است بیان می‌کند: بیشترین استقبال را از گروه‌های شغلی مرتبط با دنیای فناوری اطلاعات شاهد بوده‌ایم و در رتبه‌های بعدی هم حوزه‌های فروش و بازاریابی، مالی و حسابداری، اجرایی و اداری قرارگرفته‌اند.

او با اشاره به استقبال استارت‌آپ‌های از این سرویس می‌گوید: با توجه به اینکه استراتژی ورود به بازار جابینجا در ابتدای مسیر، جلب همکاری استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا بود، تقریبا می‌توان گفت که درصد زیادی از استارت‌آپ‌های فعال ایرانی چه در بدو تاسیس و چه زمانی که تعداد کارکنان آن‌ها از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت، از این سرویس برای تشکیل تیم استارت‌آپی خود استفاده کرده‌اند.

موسس این سرویس با اشاره به این‌که بهبود فرآیند کاریابی و جذب نیروی انسانی از طریق جابینجا در اولویت قرار دارد می‌گوید: در این مسیر، علاوه بر بهینه‌سازی مداوم محصول و خدمات حال حاضر جابینجا، مشغول طراحی و پیاده‌سازی سرویس‌های جدیدی هستیم که بخش‌های دیگر این بازار را پوشش دهد. ازاین‌دست می‌توان به ابزارهای ارزیابی نیروی انسانی، سنجش تخصصی، سرویس‌های استخدامی مخصوص هر صنعت و گزارش‌های آماری از بازار کار اشاره کرد.