fa-IR
ضعف بازاریابی، شرکت‌های دانش‌بنیان همدان را متضرر می‌کند
رئیس پارک علم و فناوری همدان:

ضعف بازاریابی، شرکت‌های دانش‌بنیان همدان را متضرر می‌کند

مجید کزازی ظهر دوشنبه در مراسم رویداد علمی «ایده‌شو» اظهار داشت: پارک علم و فناوری یک رسالت دارد و آن‌هم حمایت از ایده‌های برتر است.
رئیس پارک علم و فناوری همدان با اشاره به اینکه هدف از حمایت ایده‌ها باید تبدیل آن‌ها به محصول و درنهایت کسب درآمد باشد، تأکید کرد: شناسایی ایده‌ها از ملزومات این کار است.
وی با توضیح این موضوع که هیچ‌گاه عوامل میانی بین دانشگاه و واحدهای صنعتی ازجمله کشاورزی، صنعت و خدمات دیده نمی‌شد بنابراین به دنبال راه ارتباطی در این زمینه بودیم، گفت: پارک علم و فناوری می‌تواند راه ارتباطی بین این دو را پدید آورد.
مجید کزازی با اشاره به اینکه باید فناوری مستمری داشته باشیم تا یک محصول ارزنده عرضه کنیم، افزود: تنها راه برای تحقق این امر استفاده از توان کارخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی است اما عدم پیوستگی موضوع با دانشگاه‌ها را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه از دیگر موضوعات موردتوجه در «ایده شو» توجه کردن به نخبگان دانشگاهی است، تأکید کرد: در این مکان علاوه بر نخبگان دانشگاهی باید افراد کارآفرین را نیز شناسایی کرد.

مجید کزازی با اشاره به اینکه افراد کارآفرین باید جسارت داشته باشند تا آیتم‌های محصول را ارائه دهند، بیان کرد: هدف این است که دانشجویان به خود این اجازه را دهند که آورده‌های علمی خود را در عمل نشان دهند.

وی با عنوان کردن این موضوع که تنها راه یادگیری آموزش نیست بلکه عمل و اجرا است، گفت: کسب مهارت از دیگر مزایای رویداد علمی «ایده شو» است که اوج خلاقیت را در ذهن به کار می‌بندد.

وی بابیان اینکه اولین گام برای ارائه مدل کسب‌وکار دیده شدن ایده است و بابیان اینکه سال گذشته اهتمام پارک علم و فناوری بر روی کمیت و کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و تاکنون ۳۸ شرکت دانش‌بنیان در استان همدان مجوز ثبت گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۲۶ شرکت در سال گذشته مجوز دریافت کرده‌اند.