fa-IR
برترین‌های چهارمین ایده‌بازار عمومی معرفی شدند

برترین‌های چهارمین ایده‌بازار عمومی معرفی شدند

چهارمین رویداد ایده‌بازار عمومی با رقابت صاحبان ۹ طرح برتر و انتخاب و معرفی سه طرح از میان‌برترین‌ها به کار خود پایان داد.
مراسم پایانی چهارمین ایده‌بازار عمومی، با حضور هیئت‌داوران، دانشگاهیان، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این مراسم، حسین حشمتی با ارائه طرح درپوش ایمن نیدل سرنگ، غلام عباس خوشبویی با طرح شبیه‌ساز نیروی وزن در تصویربرداری پزشکی، مهدی مؤمنی با طرح الکترونیک ابزار متغیّر با قطر پیچ و سرعت اتوماتیک، مسعود نادی با تولید دستگاه هولتر مانیتورینگ قلب، نوذر نوذری با طرح فیلتر دیسکی با استفاده از لوح فشرده برای تصفیه آب گل‌آلود برای آبیاری قطره‌ای و سید سعید طباطبائی با دستگاه سنجش میزان ارزش غذایی مصرفی حضور داشتند.
فرید ملک احمدی با آچار بکس خورشیدی، امیرحسین خلیلیان پور با طرح استفاده از بلوک‌های فوم پلی‌اتیلن در دال و رسول کاشفی با طراحی و تولید نرم‌افزارهای کاربردی مبتنی بر تکنولوژی آی‌بیکن (iBeacon) نیز از دیگر رقابت کنندگان این رویداد بودند که موفق شدند به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم ایده‌های برتر را به دست آورند.
دبیر چهارمین ایده‌بازار عمومی کشور در مورد روند برگزاری این رویداد گفت: ایده‌بازارها در دودسته عمومی و تخصصی برگزار می‌شوند که در ایده‌بازار عمومی، افراد باید ایده خود برای راه‌اندازی کسب‌وکار در حوزه‌های مختلف را مطرح می‌کنند و البته سه شرط اصلی شامل مدت‌زمان بازگشت سرمایه، میزان سودآوری و همچنین دانش‌بنیان بودن طرح برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.
به گفته امیر رضوانی، در ایده‌بازارهای تخصصی، ایده‌های افراد باید درزمینهٔ مشخص‌شده ارائه شود که می‌تواند یکی از حوزه‌های علمی و فناوری همچون صنایع، مهندسی پزشکی یا کشاورزی و دیگر زمینه‌ها باشد.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ طرح از سراسر کشور و با موضوعات متنوعی ازجمله پزشکی، ابزار پزشکی، صنایع، فناوری اطلاعات، مکانیک، مهندسی برق، شیمی، پلیمر و حتی علوم انسانی به دبیرخانه چهارمین ایده‌بازار عمومی ارسال شد؛ هیئت‌داوران، ۲۰ ایده را در مرحله اول انتخاب کرد که دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای آن‌ها تدارک یافت و درنهایت ۹ طرح برای حضور در رقابت نهایی انتخاب شدند.
هر یک از صاحبان این ۹ ایده، در حضور هیئت‌داوران، دانشجویان، استادان، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران به مدت ۶ دقیقه به معرفی طرح خود پرداختند که ۶ دقیقه نیز برای پرسش و پاسخ حاضران در رویداد و همچنین ۸ دقیقه برای طرح سؤالات هیئت‌داوران و پاسخ صاحب ایده درنظرگرفته شده بود.
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، به فعالیت درآوردن ایده‌های جوانان خلاق و مبتکر از طریق جلب همکاری سرمایه‌داران و ایجاد ارزش‌افزوده برای کشور و قطع وابستگی از فناوری‌های خارجی ازجمله اهداف برگزاری ایده‌بازارها است.