چهارده توصیه مدیریت زمان که من از بنا کردن یک استارت‌آپ آموختم

چهارده توصیه مدیریت زمان که من از بنا کردن یک استارت‌آپ آموختم

وقتی در حال کار کردن حول زمان برای راه‌اندازی یک شرکت هستید، هر ثانیه‌ای که در وقت صرفه‌جویی کنید تفاوت بین رسیدن به اهدافتان و ناامیدی را ایجاد می‌کند. همچنین تفاوت بین داشتن یک زندگی و فقدان آن را ایجاد می‌کند. این‌ها بعضی از ترفندهایی هستند که من برای متعادل‌سازی نقشم به‌عنوان موسس و مدیرعامل رومی (roomi) (برنامه‌ای که از طریق آن می‌توان اتاق‌های خالی برای اجاره را جستجو کرد و هم‌خانه مناسب پیدا کرد) و نقشم به‌عنوان یک دوست، عضوی از یک خانواده و یک انسان انتخاب کرده‌ام.


۱- تا جایی که امکان دارد وظایف را به دیگران بسپارید
. تصمیم بگیرید از چه چیزی بیشتر لذت می‌برید و به بهترین نحو انجام می‌دهید و یا بیشترین ارزش را برایتان دارد و چه چیزی را می‌توانید به تیمتان بسپارید.


۲- زمانی که امکانش هست در جلسات به‌صورت مجازی شرکت کنید
. اگر نیازی نیست که شخصی را حضوراً در دفتر کارشان ملاقات کنید، در وقتتان صرفه‌جویی کنید.


۳- یاد بگیرید که «نه» بگویید
. من با هر دانشجوی جدید قهوه می‌نوشیدم چه برای شبکه‌سازی  چه برای مشاوره. اکنون، من فقط از آن‌ها رزومه درخواست می‌کنم و پیشنهاد می‌کنم از طریق ایمیل خود را معرفی نمایند.


۴- جلسات را در طول وعده‌های غذایی برگزار نمایید.
شما باید به‌هرحال غذا بخورید، پس از استفاده از آن زمان برای بررسی چیز دیگری از لیست کارهای خود استفاده کنید و پس‌ازآن یک مسئولیت خود را کم کنید.


۵- مواردی را در زمان‌هایی که می‌دانید خسته‌اید، برنامه‌ریزی کنید
. برای مثال، اگر شما به خواب یا وبگردی در حدود ساعت ۳ صبح تمایل دارید، به یک جلسه یا رویداد اجتماعی خود را متعهد کنید.


۶- چندین وظیفه را درحالی‌که تلفن صحبت می‌کنید انجام دهید
. جز اینکه یک جلسه فوق‌العاده مهم داشته باشید که به توجه کامل شما نیاز دارد، معمولا می‌توانید تماس بگیرید درحالی‌که در حال رفتن به دفتر کار، تمیز کردن یا انجام وظایف ساده و بی‌نیاز به تمرکز دیگر هستید.


۷- از زمان خود به‌طور مناسب استفاده کنید.
این دلیل که شما کار ندارید به این معنا نیست که نباید مولد باشید. برای مثال، از رویدادهای کاری و تایم ناهار خوردن استفاده کنید تا بتوانید از همکاران خود مطلع شوید و دیدگاه‌های وسیع‌تری از کار خود به دست بیاورید.


۸- روزتان را زودتر شروع کنید
. من حدود ۵ صبح بیدار می‌شوم، بنابراین من پنج ساعت کامل را فقط برای خودم دارم. در آن زمان به کارهای خودم می‌رسم و احساس می‌کنم که در آن روز کارهای زیاد و مفیدی انجام داده‌ام.


۹- پیش از ظهر هیچ جلسه‌ای را انجام ندهید.
من از صبح استفاده می‌کنم تا به همه‌چیزهایی که تیمم از من می‌خواهد توجه کنم تا آن‌ها در طول روز منتظر من نمانند.


۱۰- فقط در بخش‌هایی از جلسات شرکت کنید که به وجود شما واقعا نیاز است
. گاهی اوقات که از جلسه در حال رفت‌وآمدم وقتی به صحبت کردن یا گوش دادن می‌پردازم و می‌ترسم چیزی را از دست بدهم، از یک همکارم یادداشت می‌گیرم.


۱۱- زمانی را برای تنهایی تعیین کنید
. من اغلب زمانی که نیاز به تمرکز بر روی چیزی دارم، یک اتاقک پیدا می‌کنم و یا هدفون می‌گذارم.


۱۲- یادآورهایی را برای خودتان تنظیم کنید.
من از تقویم Google و Slack برای این کار استفاده می‌کنم. در غیر این صورت به‌کل فراموش می‌کنم و برنامه‌ام را از دست می‌دهم.


۱۳- تلفن همراه را از خود دور کنید
. من سعی می‌کنم تلفنم را پشت میزم بررسی نکنم و به‌جای آن درحالی‌که در ایستگاه مترو یا صف‌ها هستم، به آن نگاهی بیندازم.


۱۴- ارتباطات غیرضروری را تنظیم کنید.
درحالی‌که من اعتماد دارم که افرادی که به من نیاز دارند فوراً به من ایمیل می‌زنند، من از چک کردن ایمیل درزمانی که کاری برای انجام دادن دارم اجتناب می‌کنم. خوب است که چیزهایی را که اولویت اول شما نیست را نادیده بگیریم.

به‌عنوان یک کارآفرین، باید قبول کنید که همه کارهایی را که می‌خواهید انجام دهید، انجام نخواهد شد.