چهار هدف معمول کسب‌وکار کوچک برای الهام بخشی به شما

چهار هدف معمول کسب‌وکار کوچک برای الهام بخشی به شما

تنظیم اهداف در کسب‌وکار کوچک شما قدم مهمی در رشد و توسعه کسب‌وکارتان است. بدون اهداف، حرکت به جلو، پیشرفت و جلوگیری از حس خود رضایتی سخت است. همچنین تجربه فرسودگی و احساس ناامیدی درصورتی‌که در مورد توسعه کسب‌وکارتان نگاهی پویش‌گرایانه نداشته باشید، معمول و متداول است. تعیین اهداف و حرکت به سمت آن‌ها به‌صورت منظم می‌تواند به زنده نگه‌داشتن  اشتیاق شما کمک کند.

اهدافی که تعیین می‌کنید به تعدادی از فاکتورها وابسته هستند. در نظر بگیرید که هدف‌گذاری کسب‌وکار لزوما به معنی بزرگ کردن اندازه کسب‌وکارتان نیست؛ انواع مختلفی از اهداف کسب‌وکار وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تعیین کنید. در زیر چهار هدف کسب کار معمول بیان می‌شود که ممکن است در جلسه بعدی که برای تعیین هدف تشکیل می‌دهید، در راستای یک جهت‌دهی جدید، به شما الهام ببخشد.

 

۱-یک طرح کسب‌وکار بنویسید

بدون تنظیم اهداف شما نمی‌توانید یک کسب‌وکار جدید را با موفقیت آغاز کنید، بنابراین اگر به‌تازگی مسیر کارآفرینانه خود را شروع کرده‌اید، احتمالاً باید تعدادی اهداف کسب‌وکار در لیست خود داشته باشید. نوشتن طرح کسب‌وکار را با انتخاب یکی از اهداف لیست آغاز کنید. برخلاف آنچه جاافتاده است، طرح کسب‌وکار نیازی نیست که یک‌روند طولانی و طاقت‌فرسا باشد. این منابع برای شروع به شما کمک خواهند کرد.

 

۲- سود شرکت را توسعه دهید

احتمالاً صحیح است که بگوییم اکثر دارندگان کسب‌وکارهای کوچک مایل به افزایش سود خود هستند و این را یک هدف معمول برای کسب‌وکارهای کوچک قرار می‌دهند.

متاسفانه این امر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بهبود دادن خط سود و زیانتان نیازمند دو رویکرد است – بالا بردن  نرخ ( یا فروش بیشتر) و کاهش هزینه‌ها.

 

۳- سازنده؟ تر شوید

بسیاری از دارندگان کسب‌وکارهای کوچک با پیدا کردن زمان کافی برای به انجام رساندن همه کارها دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ این ‌یک چالش معمول برای دارندگان کسب‌وکارهای کوچک هست. ممکن است حس کنید که دائماً در حال کشیده شدن به جهت‌های مختلف هستید، و یا وظایف اجرایی کسب‌وکار تمام‌وقت شما را می‌گیرند.


۴- استفاده از تکنولوژی برای فعالیت‌های بیشتر

تکنولوژی نه‌تنها می‌تواند در ذخیره منابع مالی کمک کند، بلکه موجب صرفه‌جویی در وقت نیز می‌گردد. و ازآنجایی‌که دائماً در حال تغییر است، استفاده از تکنولوژی‌های جدید تقریبا همیشه جز اهداف کسب‌وکار هستند. حتی اگر شما با موفقیت در حال استفاده از تکنولوژی در کسب کار کوچک خود هستید، هرروز ابزار جدید درحال‌توسعه‌ای وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند که کارهای بیشتری را در کسب‌وکارتان به انجام برسانید. این‌ها مقالاتی هستند که به شما در راستای فکر کردن به، راه‌های جدید استفاده از تکنولوژی کمک خواهند کرد.

شما چه اهداف تجاری خود را سالی یک‌بار وضع کنید و یا هرچند ماه یک‌بار، مهم است که درروند هدف‌گذاری خود یکپارچه بمانید
(هرچه به‌طور مکررتر بر روی اهدافتان کار کنید، موفق‌تر خواهید بود!). رویکردهای متفاوتی برای هدف‌گذاری وجود دارند.