کارگاه « قواعد بازاریابی، تحقیقات بازار و روش‌های تدوین برنامه بازاریابی»
در مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌کارهای نوپای فاوا واحد آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

کارگاه « قواعد بازاریابی، تحقیقات بازار و روش‌های تدوین برنامه بازاریابی»

کارگاه آموزشی «قواعد بازاریابی، تحقیقات بازار و روش‌های تدوین برنامه بازاریابی» روز دوشنبه و سه‌شنبه ۵ و۶ شهریور ۱۳۹۷ در مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا آذربایجان شرقی برگزار شد.

«حسن اطاعت»، مدرس این کارگاه، به مباحثی از جمله، «مفهوم بازاریابی»، «وظیفه اصلی هر کسب‌وکار» و «ساختار کلاسیک بازاریابی» پرداخت.

اطاعت با توضیح سه تعریف مهم بازاریابی، بازاریابی و نوآوری را دو وظیفه اصلی هر کسب‌وکار دانست و «رویکرد محصول محور» و «رویکرد بازارمحور» را از رویکردهای بازاریابی معرفی کرد.

 اطاعت، در توضیح «آمیخته بازاریابی» گفت: آمیخته بازاریابی، مجموعه‌ای از ابزارهای قابل کنترل بازاریابی است که شرکت با در هم آمیختن آنها سعی در پاسخ‌گویی به بازار هدف دارد. به عبارت دیگر آمیخته بازاریابی دربرگیرنده همه فعالیت‌هایی است که شرکت می‌تواند با انجام آن‌ها بر میزان تقاضای محصولاتش اثر بگذارد. در تقسیم بندی کلاسیک این فعالیت‌ها را می‌توان در چهار دسته کلی «محصول»، «قیمت»، «مکان عرضه یا توزیع» و «ترویج» تقسیم ‌بندی کرد.