۱۱ فرصت نویدبخش برای استارت‌آپ‌هایی که می‌خواهند تاثیر بزرگی برجای بگذارند

۱۱ فرصت نویدبخش برای استارت‌آپ‌هایی که می‌خواهند تاثیر بزرگی برجای بگذارند

شراکت با شرکتی بزرگ و مطرح روش بسیار خوبی برای سرعت بخشیدن به رشد شرکت خودتان است و می‌تواند به فرصت‌هایی منتهی شود که به‌تنهایی نمی‌توانستید به آن‌ها دست پیدا کنید. این فرصت‌ها بسیار گسترده هستند، از خلق محتوا برای اقلام پوشیدنی با فناوری پیشرفته (مثل ساعت و عینک و ... که در آن‌ها از فناوری‌های پیشرفته استفاده‌شده) تا تغییر کسب‌وکارهایی که اگر تغییر نمی‌یافتند بسیار «کسل‌کننده» می‌شدند (مثل شستشوی لباس)، به‌شرط آنکه بدانید کجا دنبالشان بگردید.

برای آنکه درباره پر آتیه‌ترین بخش‌ها و صنایع توصیه‌هایی به شما ارایه دهم، پرسش زیر را از تعدادی از کارآفرینان حاضر در شورای کارآفرینان جوان (YEC) پرسیدم:

با توجه به اینکه همکاری‌های استراتژیک معمولا بین شرکت‌هایی که ازنظر فناورانه در سطح بالایی هستند اتفاق می‌افتد، به نظر شما چه فرصتی در این زمینه پیش روی استارت‌آپ‌های هوشمند وجود دارد؟

 

۱ـ همخوانی داده‌ها با محتوای موبایلی

ترکیب داده و جفت کردن آن با محتوای مناسبی که به‌سرعت روی گوشی‌های موبایل لود می‌شود یکی از این فرصت‌های خوب است. تمامی کسب‌وکارهای کوچک ابتدا باید داده‌های خود را مدیریت کنند. سپس می‌توانند یک شریک استراتژی پیدا کنند که از آن داده برای عرضه کالاهای مرتبط استفاده کنند. AT&T AdWorks امکان هدف گرفتن خانواده‌های مخاطب شبکه تلویزیونی DirecTV را فراهم می‌کند. این فرصت بسیار خوبی برای کسب‌وکارهای کوچک است. همچنین شرکت‌ها می‌توانند با شرکت‌های دیگری همکاری کنند که مخاطب هردوشان یک گروه از مردم هستند. با این کار شرکت‌ها می‌توانند محصولات یکدیگر را درازای حق‌العملی که از قبل تعیین کرده‌اند تبلیغ کنند و باعث رشد یکدیگر شوند. جاشوآ لی، از StandOut Authority

 

۲ـ بیو انرژی

فرصت دیگری که پیش روی استارت‌آپ‌های هوشمند قرار دارد در حوزه اقتصاد بیو انرژی است. مردم می‌توانند در پمپ‌بنزین‌ها بایستند تا بنزین بزنند و هم‌زمان یک فنجان اکسیر یا معجون بنوشند که حاوی موادی که بدون هیچ‌گونه اثرات جانبی باعث افزایش بیولوژیکی قدرت و انرژی آن‌ها شود.

 

۳ـ محتوا و تکنولوژی‌های پوشیدنی

استارت‌آپ‌های هوشمند روش‌های خلاقی را پیدا می‌کنند که آن‌ها را تبدیل به یک ستاره بازار می‌کند. به نظر من بهترین فرصت برای چنین کاری در صنعت پوشیدنی‌هاست. شرکت‌هایی که محتوای خوبی در زمینه تمرین‌ها و سلامت ذهن تولید می‌کنند می‌توانند به‌خوبی با فناوری‌های پوشیدنی جفت شوند. مدیتیشن گام‌به‌گام و بسیار موثر توسط هِدسِت Muse  یا فشردگی تمرین‌های توصیه‌شده روی Fitbit  تنها چند نمونه از روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن‌ها اقلام پوشیدنی را با محتوا ترکیب کرد و تجربه بهتری را رقم زد.مارک کراسنر از Expectful

 

۴ـ بازاریابی محتوایی

استارت‌آپ‌های هوشمندی که ابزارهایی را برای بازاریابی محتوایی ارایه می‌کنند فرصت بسیار خوبی در اختیاردارند تا بتوانند شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ‌تر را جذب کنند. این شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ به مسایلی مثل سیاست جدید گوگل درباره رد کردن محتوای قدیمی توجه می‌کنند. آن‌ها می‌دانند اطمینان از اینکه استراتژی‌های محتوایی‌شان به‌روز است یا نه کار چالش‌برانگیزی است، و سعی می‌کنند نمونه‌های موفق بازاریابی جستجویی و بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی را به‌کارگیرند. درنتیجه فرصت‌های بسیار خوبی برای بازاریابی محتوایی وجود دارد. درو هندریکز از Buttercup

 

۵ـ خدمات بهداشتی و مراقبت‌های پزشکی، رباتیک

این واقعا نیازی به فکر کردن زیاد ندارد، چرا که داده‌های اخیر نشان می‌دهند که بهداشت و مراقبت‌های پزشکی یکی از صنایع خدماتی هستند که در حال رشد می‌باشند (هرچند که روند رشد صنعت خدمات به‌طورکلی کندتر شده است.) بنابراین کسب‌وکار هوشمندی که بتواند نرم‌افزاری را به متخصصان این حوزه ارایه دهد یا از طریق علم رباتیک و حتی عملیات پیچیده‌تر از آن به پزشکان کمک کند می‌تواند گوی سبقت را ببرد. کودی مک لاین از SupportNinja

 

۶ـ سایر استارت‌آپ‌ها

همکاری استراتژیک زمانی انجام می‌شود که شرکت‌ها می‌بینند طرف مقابلشان ارزشی دارد که بتواند ارایه دهد. محاسبه نسبت ریسک / به پاداش در مورد شرکت‌های باسابقه آسان است، ولی ممکن است شرکتی که باسابقه است مشارکت با یک استارت‌آپ را کار بسیار پر ریسکی قلمداد کند، چرا که اوضاع شرکت برایش ناشناخته است. بنابراین استارت‌آپ‌ها باید به دنبال همکاری با سایر استارت‌آپ‌ها یا کسب‌وکارهای کوچک باشند، چرا که چنین مشارکت‌هایی برای این شرکت‌ها ارزش بیشتری دارد. زمانی که شرکت ما یعنی Mobiado در حال رشد بود ما با کسب‌وکاری در سوئیس بنام Angular Momentum که کسب‌وکاری یک نفره بود مشارکت کردیم. ازآنجاکه ریسک برای هردوی ما بسیار پایین بود، توانستیم روی یک پروژه مشترک و موفق کار کنیم. پیتر بوناک از Bonac Innovation Corp

 

۷ـ فناوری‌های ضد تروریستی هوشمند

علاوه بر حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در نیویورک، اقدامات تروریستی اخیر در پاریس و سن برناردینو در سال ۲۰۱۵ نیز باعث شد استارت‌آپ‌ها متقاعد شوند که باید روش‌های هوشمندی را برای فعالیت‌های ضد تروریستی در سال ۲۰۱۶ ارایه دهند. دولت‌ها، فرودگاه‌ها، موسسات مالی و غیره از فناوری‌های هوشمندی که بتواند از آن‌ها در برابر این اقدامات تروریستی محافظت کند حمایت خواهند کرد. نیاز ضروری دولت‌ها برای حفاظت از جان شهروندان همواره شدید بوده است، بنابراین می‌توان به فناوری‌های ضد تروریستی هوشمند به چشم فرصتی بزرگ نگاه کرد. آنتونی پزوتی، از Knowzo.com

 

۸ـ امکان پرداخت از طریق گوشی همراه

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فرصت کسب درآمد از طریق گوشی همراه را نادیده می‌گیرند. وقتی شرکت‌ها بتوانند کاری کنند که مشتریانشان (یا مشتریان بالقوه‌ای را که راغب هستند) به‌جای پر کردن یک فرم آنلاین، تنها با لمس یک دکمه خرید کنند، این سهولت تاثیر چشمگیری روی نرخ تبدیل آن‌ها خواهد داشت. شما می‌توانید تمامی اطلاعات بازاریابی موردنیاز را گردآوری کنید و تجربه بی‌نظیری را در زمینه خرید برای مشتریان رقم بزنید. کارتر توماس، از Bluecloud Solutions

 

۹ـ بازارهای کسل‌کننده اما ضروری

ماشین‌های لباسشویی که با انداختن سکه کار می‌کنند، جوراب‌ها، و برنامه‌ریزی برای مراسم خاک‌سپاری. این سه چه نقطه مشترکی دارند؟ همه‌شان کارهای کسل‌کننده‌ای هستند، و جذابیتی ندارند. همه به شرکت‌های بسیار پیشرفته و فناورانه چشم دوخته‌اند (که به‌زودی قرار است به مجتمع‌های بزرگ تبدیل شوند)، و هیچ‌کس به ارزش فوق‌العاده‌ای که شاید بتوان در زمینه‌های قدیمی و غیر جذاب پیدا کرد توجهی ندارد. راه‌اندازی شرکت یک سرمایه‌گذاری است، و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در پرتفولیوی شما محسوب می‌شود. بنابراین همرنگ جماعت نباشید. اگر کسی به موضوعی فکر نمی‌کند، این احتمال وجود دارد که شما با فکر کردن به آن مسیر درست را انتخاب کرده باشید. جوئل باترلی از InGenius Prep

 

۱۰ـ موسسات غیرانتفاعی

موسسان استارت‌آپ‌ها اغلب فکر می‌کنند «انجام کارهای خیرخواهانه» و توجه به مسئولیت اجتماعی کسب‌وکار یا CSR جزو اقداماتی است که باید در مراحل پایانی رشد روی آن تمرکز کنند. لیکن مشارکت استراتژیک با سازمان‌های غیرانتفاعی مانند اختصاص دادن زمان، استعداد و سرمایه به آرمان‌هایی که با رسالت ما همخوانی دارند به‌منظور آرامش ذهنی مراجعینمان قطعا کار خیرخواهانه‌ای است. جنیر ملون، از Trustify

 

۱۱ـ فیتنس و بازی

ازآنجاکه شرکت‌های فناورانه با زندگی روزمره ما عجین شده‌اند، فرصت‌های رو به رشدی برای «بازی‌سازی» فیتنس فراهم‌شده است. تبدیل کردن فیتنس به فعالیتی جالب و سرگرم‌کننده از طریق بازی مزایای بسیار زیادی برای عموم مردم دارد، ضمن آنکه روش‌های جدیدی را برای کسب درآمد در صنایع رقابت‌آمیز فراهم می‌کند. نمونه خوبی از این روش مشارکت OmniTread  با شرکت‌هایی مثل Oculus Rift است. کاربران می‌توانند به‌صورت واقعیت مجازی بازی‌های رایانه‌ای انجام دهند و هم‌زمان روی تردمیل بدوند تا در بازی حرکت کنند. جاستین کوک، از Empire Flippers