fa-IR
کارگاه آموزشی «ارایه حرفه‌ای محصول و ایده» برگزار شد

کارگاه آموزشی «ارایه حرفه‌ای محصول و ایده» برگزار شد

کارگاه آموزشی «ارایه حرفه‌ای محصول و ایده» روز جمعه ۱۹ مردادماه ۱۳۹۷ به همت مرکز توانمندسازی فاوا واحد هرمزگان و با همکاری پارک علم و فناوری هرمزگان در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری برگزار شد.
«مهدی نیازی‌منش» مدرس کارگاه و بنیان‌گذار میهن ۳۶۰ و مشاور کسب‌و‌کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها در مورد «نحوه ارایه به سرمایه‌گذار، چگونگی پیدا کردن سرمایه‌گذار و زمان مناسب ارایه» مطالبی عنوان کرد.
او همچنین به معرفی روش‌های ارایه ایده به سرمایه‌گذار پرداخت و گفت: استارت‌آپ‌ها باید بتوانند ظرف مدت چند دقیقه سرمایه‌گذار را مجاب کنند که ایده آن‌ها ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. او سپس به توضیح مهم‌ترین فاکتورها ازنظر سرمایه‌گذار را پرداخت.
نیازی منش افزود: هدف از گرفتن سرمایه‌گذار نباید پولدار شدن باشد بلکه باید برای رشد خودتان باشد و تا جایی که می‌توانید تحمل‌کنید، و سراغ سرمایه‌گذار نروید. او همچنین برای پیدا کردن رقبا تاکید کرد و گفت وقتی تعداد رقبا زیاد باشد یعنی بازار محصول خوب است.

او همچنین در مورد ارایه آسانسوری و نقش آن در برقراری ارتباط با افراد در کمتر از یک دقیقه صحبت کرد. او گفت: در آسانسور در بهترین حالت ۶۰ ثانیه فرصت دارید و باید به‌گونه‌ای صحبت کنیم که مخاطب همه مطالب ما را به‌خوبی درک کند، از به کار بردن اصطلاحات تخصصی باید پرهیز کرد .او همچنین ساختار اصلی یک نطق آسانسوری در استارت‌آپ ویکند را توضیح داد و زمان‌بندی نطق آسانسوری را این‌گونه بیان کرد «معرفی ۱۰ ثانیه، مشکل ۲۰ ثانیه، ارایه راه‌ ۲۰ ثانیه و نیازمندی‌ها ۱۰ ثانیه».

نیازی‌منش همچنین تمرین جلوی آینه را یکی از مفیدترین تمرین‌ها برای یادگیری ارایه عنوان کرد و به نکات مهم در نحوه ارایه پرداخت و چند نمونه از آن‌ها را بیان کرد: ثابت کنید که یاد گرفتید، هیچ‌وقت دروغ نگویید مخصوصا در اعتبارسنجی، واقع‌بین باشید، از کل صحنه استفاده کنید، قبل از ارایه تمرین کنید و ابزارها را چک کنید، از روی اسلاید نخوانید و به جمعیت پشت نکنید و در مقابل داورها جبهه نگیرید.
برای یک ارایه خوب در ابتدا «تیم، نحوه ارایه، محتوای فایل و اسلاید، بازار هدف مشتری، راه‌حل شما و نیاز مخاطب، و اینکه چرا مشتری باید از محصول شما استفاده کند» در اولویت قرار دارد.