کارگاه آموزشی «تولید محتوا ویژه استارت‌آپ‌ها» برگزار شد

کارگاه آموزشی «تولید محتوا ویژه استارت‌آپ‌ها» برگزار شد

کارگاه آموزشی «تولید محتوا ویژه استارت‌آپ‌ها» روز جمعه ۱۹ مردادماه ۱۳۹۷، با هدف توانمندسازی استارت‌آپ‌ها و به همت مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌کارهای نوپای فاوا واحد هرمزگان در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.

«مجید امانی» مدرس کارگاه تولید محتوا گفت: تولید محتوای با کیفیت باعث می‌شود که رتبه وب‌سایت شما به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند، برای همین اکثر مدیران وب‌سایت‌ها یکی از بخش‌های خود را به تولید محتوا اختصاص داده‌اند و سعی می‌کنند که بلاگ نویسان با تجربه‌ای را در این زمینه استخدام کنند.

داشتن یک وب‌سایت پربازدید، اتفاقی نیست. نمی‌توان انتظار داشت وب‌سایت و یا وبلاگی را راه‌اندازی کنیم و به‌خودی‌خود آن وب‌سایت و یا وبلاگ بازدید زیادی داشته باشد.

مجید امانی گفت: فراموش نکنید که فقط پنج ثانیه برای نگه‌داشتن مخاطب در سایت فرصت دارید. عنوان خوب، تصویر، ویدیو، استفاده از کلیدواژه‌های موردنظر مخاطب و یک مقدمه طوفانی از مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

او افزود: به دو دلیل کپی‌برداری، امری کشنده در تولید محتوا است. اول آنکه، خواننده‌ای که با محتوای کپی شده روبرو می‌شود، برای دفعه آینده به سراغ سایت شما نخواهد آمد. دوم آنکه، تولید محتوای کپی شده می‌تواند منجر به مرگ سئو سایت شود.

او همچنین عنوان کرد که یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب‌وکار است. محتوای تولیدشده می‌تواند به چهار نوع «تصویر، ویدیو، پادکست و متن» باشد اما ازنظر مخاطب پادکست و ویدیو بهتر است و شما باید محتوای خود را مطابق با نظر مخاطب خود تولید کنید. در مورد شناخت سلیقه‌ مخاطب نتایج بسیاری وجود دارد که قبل از تولید محتوا و با توجه به آمار ارایه شده باید محتوا تولید شود.

پرسونای خریدار باید فردی باشد که شما تلاش‌های محتوایی خود را انجام‌ می‌دهید تا بیشترین کمک را به آن‌ها کنید. برای اینکه تصویر کسی که هست (پرسونا) را بسازید، به فرد یک نام دهید و مهم‌ترین ویژگی‌های مهم مربوط به کسب‌و‌کار خود را بنویسید. این طراحی شخصیت به‌عنوان پایه و اساس پرسونای شما عمل می‌کند.

محتوای خوب باعث می‌شود که مخاطب زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند و اعتمادش جلب شود. او گفت هدف از تولید محتوا «جذب ترافیک، فروش مستقیم محتوا، فروش محصول و ...» است.

از مزایای محتوای مناسب می‌توان به «بازگشت مجدد بازدیدکننده‌ها، جلب اعتماد مخاطب، ارتقای سطح آموزشی درون‌سازمانی، احتمال کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو» اشاره کرد.