کارگاه آموزشی «دیجیتال مارکتینگ»
به همت مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌کارهای نوپای فاوا واحد هرمزگان برگزار شد

کارگاه آموزشی «دیجیتال مارکتینگ»

کارگاه آموزشی «دیجیتال مارکتینگ»، پنج‌شنبه ۱۸ مردادماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ الی۱۳، به همت مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌کارهای نوپای فاوا واحد هرمزگان در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.

دیجیتال مارکتینگ یکی از حوزه‌های بسیار مهم و کاربردی برای استارت‌آپ‌ها است و نقش بسیار حیاتی در موفقیت یک استارت‌آپ دارد. زمانی که صحبت از استارت‌آپ به میان می‌آید بازاریابی دیجیتال می‌تواند به تسریع فرایند رشد و توسعه مشتری کمک کند.

در این کارگاه مجید امانی، مشاور کسب‌و‌کارهای استارت‌آپی در خصوص دیجیتال مارکتینگ صحبت کرد و از چرایی دیجیتال مارکتینگ و شروع دیجیتال مارکتینگ سخن گفت. او سپس به مقایسه تبلیغات سنتی مانند بنر و بیلبورد با تبلیغات شبکه‌های اجتماعی پرداخت و عنوان کرد که مزایای تبلیغات از طریق اینترنت از نظر هزینه، قابلیت دسترسی، گستردگی بازاریابی، و قابلیت افزایش حاشیه سود بسیار فراتر از متد تبلیغات چاپی سنتی است.

او همچنین عنوان کرد که از پنج برند برتر دنیا مایکروسافت، اپل، گوگل، فیسبوک و کوکاکولا در سال ۲۰۱۶، چهار برند در زمینه فناوری اطلاعات هستند.

سلیقه کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از جمله مواردی بود که امانی به آن اشاره و برآن تاکید کرد. او با پرداختن به توضیح مختصری در مورد جذب سرمایه مردمی گفت: جذب سرمایه مردمی یا سرمایه‌گذاری اجتماعی، کمپینی جهت حمایت جمعی افراد مختلف یک جامعه و معمولا جامعه کاربران اینترنت، برای پرداخت بخشی از سرمایه مورد نیاز جهت آغاز یک پروژه توسط افراد یا سازمان برگزار کننده کمپین است.

«شناخت مخاطب، مختصری از تولید محتوا، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، سئو و معرفی ابزارهای کاربردی» از سرفصل‌هایی بود که مجید امانی به آنها اشاره کرد.