کارگاه آموزشی «توسعه کسب‌و‌کارهای محلی با استفاده از فناوری اطلاعات»
در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری استان هرمزگان برگزار شد:

کارگاه آموزشی «توسعه کسب‌و‌کارهای محلی با استفاده از فناوری اطلاعات»

کارگاه آموزشی «توسعه‌ کسب‌و‌کارهای محلی با استفاده از فناوری اطلاعات» با هدف ارتقا کسب‌و‌کارهای بومی و استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه کسب‌و‌کارهای سنتی، روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه ۱۳۹۷ در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری برگزار شد.
«حسین رییسی» مدرس کارگاه، با ارایه تعریفی از استارت‌آپ و کسب‌و‌کارهای نوپا، برای معرفی کسب‌وکارهای سنتی گفت: مثال‌های متعددی از این کسب‌و‌کارها وجود دارد؛ از سوپر مارکت‌ها، آرایشگاه‌ها، خرازی‌ها، املاک و سایر کسب‌و‌کارها در مقیاس محلی تا بوتیک‌ها، نمایشگاه‌ها، رستوران‌ها، و فروشگاه‌های بزرگ شخصی در مقیاس منطقه‌ای و شهری، همه و همه با ویژگی‌های مشترکی که ارایه شد جز کسب‌و‌کارهای سنتی لحاظ می‌شوند.
او همچنین از عوامل اثرگذار بر نابودی کسب‌و‌کارهای سنتی و لزوم توسعه کسب‌و‌کارهای محلی با استفاده از فناوری اطلاعات سخن گفت و از نمونه کسب‌و‌کارهای محلی موفقی که با استفاده از فناوری اطلاعات توسعه یافته‌اند نام برد.
رییسی همچنین به معرفی فروشگاه‌هایی مانند «آمازون» از بزرگ‌ترین کسب‌و‌کارهای مجازی در سطح دنیا  و سایت‌هایی مانند «بامیلو» (بازار اینترنتی) و «دیجی کالا» (فروشگاه اینترنتی) به عنوان موفق‌ترین نمونه‌های ایرانی پرداخت.
مدرس این دوره آموزشی در مورد چالش‌های کسب‌و‌کار سنتی و محلی در مواجهه با تغییرات فناوری گفت: هریک از کسب‌و‌کارها باید برای تغییرات شرایط فناوری کشور برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و به‌موقع و متناسب با شرایط موجود، واکنش مناسبی نشان دهند.
او همچنین به توسعه و بازاریابی کسب‌و‌کارهای خانگی با استفاده از فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یک منبع قدرت بی‌همتا برای معرفی و تبلیغات محصولات شما است.

او در ادامه به شبکه‌های اجتماعی محبوبی مانند «اینستاگرام» اشاره کرد که می‌توان برای بازاریابی کسب‌و‌کار و دستیابی به مشتریان جدید از آن استفاده کرد.