معرفی کتاب: «بازاریابی خلاق»

معرفی کتاب: «بازاریابی خلاق»

روش‌های نوین کشف ایده‌های راه‌گشا

نویسنده: فیلیپ کاتلر، فرناندو تریاس دبس

مترجم: امید آبدار

ناشر: انتشارات آموخته

سال چاپ: چاپ دوم ۱۳۹۲

تعداد صفحه: ۲۲۴ صفحه

قطع: رقعی

بها: ۱۱ هزار تومان

در دنیای امروز بازاریابی از هر زمان دیگری دشوار‌تر است. زیرا علاوه بر رویارویی با چالش‌های عمده‌ای همچون ارایه نوآوری و رقابت شدید، موفقیت در راه‌اندازی یک محصول جدید هم کار دشواری است. نیازهای مشتریان نیز بیش‌ازاندازه موردتوجه قرارگرفته و تقریبا برای پاسخگویی به هر نیازی کالایی وجود دارد.

بازاریابی کلاسیک در اقتصاد مصرفی کنونی کارایی گذشته خود را ازدست‌داده و درنهایت به بخش‌هایی از بازار دست پیدا می‌کند که سود زیادی ندارد، درواقع به نقطه عطفی رسیده‌ایم که در آن بازاریابی به‌منظور تولید ایده نیازمند چهارچوبی جدید است.

تحولات جدید از تفکر خلاق بازار و ذهنیت بازاریابی خلاق نشات می‌گیرد و جدیدترین و موفق‌ترین ایده‌های بازاریابی مبتنی بر نظامی است که با تعریف یک بازار و بخش‌بندی و جایگاه‌یابی بی‌پایان آن متفاوت است.  
شرکت‌ها نیازمند تفکری جدید در خصوص ایجاد عرضه‌های معنادار بازار هستند، تفکر بازاریابی خلاق می‌تواند به کمک شرکت‌ها بیاید. و با ارایه چشم‌اندازی وسیع‌تر از بازاریابی سنتی مفهوم بازاریابی را فراتر از فرایندهای ترتیبی و منطقی که بر پایه آن استوارشده است توسعه دهد.



بازاریابی خلاق به‌عنوان مکملی برای بازاریابی کلاسیک،  کمک می‌کند که بازاریابان به‌جای بخش‌بندی هرچه بیشتر و کوچک‌تر بازار و تکوین و تولید کالاها و خدمات برای بخش‌های کوچک‌تر بازار، از محصولات موجود یا جدید برای رفع نیازها و مصارف جدید استفاده کنند. کتاب «بازاریابی خلاق» برای ایجاد فرصت و استفاده مناسب از بازاریابی خلاق تدوین‌شده است و با ارایه مثال‌های فراوان نشان می‌دهد که بازاریابی خلاق چگونه به تکوین و تولید محصولاتی موفق حتی در شرایط فوق رقابتی و همگن بودن بازار منجر می‌شود.

این کتاب در ۱۰ فصل با عنوان‌های «تکامل بازارها و ماهیت رقابت»، «نقاط قوت و ضعف تفکر بازاریابی سنتی»، «نوآوری‌هایی که از درون بازار سرچشمه می‌گیرند: متداول‌ترین روش در ایجاد نوآوری»، «نوآوری‌هایی که از خارج از بازار سرچشمه می‌گیرند: روشی جایگزین در خلق نوآوری»، «لزوم تکمیل بازاریابی عمودی با بازاریابی خلاق»، «تشریح فرایند بازاریابی خلاق»، «بازاریابی خلاق در سطح بازار»، «بازاریابی خلاق در سطح محصول»، «بازاریابی خلاق در سطح ترکیب بازاریابی» و «بازاریابی خلاق در عمل» تدوین‌شده است.