چهار روش پیشرفته برای افزایش ترافیک وب‌سایتتان از طریق بازاریابی آنلاین

چهار روش پیشرفته برای افزایش ترافیک وب‌سایتتان از طریق بازاریابی آنلاین

وقتی آماده شدید تا پا را از ایمیل و تبلیغات بنری فراتر بگذارید از این استراتژی‌ها برای افزایش ترافیک وب‌سایتتان استفاده کنید

وقتی هر چه تلاش می‌کنید بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایتتان جذب کنید موفق نمی‌شوید و روش‌های استاندارد افزایش ترافیک جواب نمی‌دهند، زمان آن رسیده که روش دیگری را امتحان کنید. چهار روش زیر را برای افزایش ترافیک وب‌سایتتان در نظر بگیرید:

 

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی، اگر نگوییم صدها، ده‌ها راه خلاقانه برای تمرکز روی مشکلی که کسب‌وکار شما آن را حل می‌کند، یا همان محصول شما، در اختیارتان قرار می‌دهد. بازاریابی محتوایی شامل مقالات آنلاین، پست‌های وبلاگ (ازجمله پست‌های مهمان)، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، white papersها، مطالعات موردی و محصولات ویدیویی و صوتی است.

بازاریابی محتوایی روش بسیار اثربخشی است. درواقع بازاریابی محتوایی سه برابر بازاریابی سنتی مشتری جذب می‌کند اما هزینه آن ۶۲ درصد از بازاریابی سنتی کمتر است. اما راز بازاریابی محتوایی چیست؟ افزودن ارزش به هر چه که خلق می‌کنید. اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید از طریق بازاریابی محتوایی ارزش اضافه کنید، از مشتریان فعلی خود یا افرادی که اسمشان در فهرست پستی‌تان است بپرسید چه نوع محتوایی می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد.

به گفته «جیم یو» مدیرعامل بازاریابی محتوایی شرکت BrightEdge کلید موفقیت بازاریابی محتوایی «ارایه محتوای مناسب به کاربران به شیوه‌ای جذاب از طریق تمامی کانال‌های مورد بازدید آن‌ها و در زمان موردنیاز آن‌ها است». ضمنا اطمینان حاصل کنید که محتوا را به‌طور مستمر و متوالی منتشر کنید. اگر موضوع خاصی را پوشش می‌دهید حداقل هر هفته یک‌بار متنی را منتشر کنید. اگر دو موضوع را پوشش می‌دهید حداقل دو بار در هفته انتشار داشته باشید. در صورت امکان محتوای جذاب برای مخاطبان مناسب را هرروز منتشر کنید.

 

کمپین‌های بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار

بازاریابی افراد تاثیرگذار شکلی از بازاریابی است که روی استفاده از مشتریان کلیدی پیشگام برای انتقال پیام برند به بازاری بزرگ‌تر تمرکز می‌کند. با این روش شما به‌جای بازاریابی مستقیم برای گروه بزرگی از مشتریان، به افراد بانفوذ انگیزه می‌دهید، آن‌ها را به کار می‌گیرید و برایشان حقوق در نظر می‌گیرید تا برای شما تبلیغ کنند.

دلیل انتخاب این استراتژی چیست؟ بیش از ۸۰ درصد بازاریاب‌هایی که با استفاده از افراد بانفوذ در رسانه‌های اجتماعی این روش را امتحان کرده‌اند موفق بوده‌اند. همچنین مشتریانی که با این روش جذب‌شده‌اند ۳۷ درصد بیشتر از مشتریانی که از سایر روش‌ها جذب‌شده‌اند حفظ ‌شده‌اند.

به گفته «تد کوین» از شرکت Talent Culture «بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار تا سال ۲۰۲۰ به روشی پیشگام برای بازاریابی تبدیل خواهد شد. این روش موثرترین شکل تبلیغات است و اگر در کنار یک استراتژی محتوایی منسجم قرار بگیرد تبلیغات تلویزیونی و فیس‌بوکی هرگز نمی‌توانند به‌پای آن برسند.» خب ببینیم از کجا می‌شود افراد بانفوذ را پیدا کرد؟ ابزارهای رایگانی مثل followerwonk از شرکت Moz  یا BuzzSumo می‌توانند به شما کمک کنند. ابزارهای تحقیقاتی پرداختی هم وجود دارند، مانند Kred, Klout, PeerIndex, GroupHigh, Little Bird  و Keyhole.

 

تبلیغات آنلاین خاص IP با هدف‌گیری جغرافیایی

منظور ما از تبلیغات خاص IP همان هدف‌گیری جغرافیایی است. در این روش، موقعیت جغرافیایی بازدیدکننده وب‌سایت تعیین می‌شود و بر اساس این موقعیت، یعنی کشور، منطقه یا ایالت، شهر، کد پستی، نام سازمان، نشانی IP، ارایه دهنده خدمات اینترنتی یا ISP یا معیارهای دیگر، محتوای خاصی به او ارایه می‌شود.

شما می‌توانید از هدف‌گیری جغرافیایی برای افزایش میزان مشارکت و نرخ تبدیل کمپین‌های جدید بازاریابی استفاده کنید. هدف‌گیری جغرافیایی امکان ارزیابی و شخصی‌سازی را در سطح پیچیده‌تری نسبت به سایر رسانه‌های سنتی فراهم می‌کند. در اینجا چند نقطه شروع را برای استفاده از هدف‌گیری مبتنی بر موقعیت معرفی می‌کنیم.

 

  • به بازدیدکنندگان در نواحی جغرافیایی خاص انگیزه بدهید (مثلا با فروش ویژه، تخفیف، و تبلیغ)
  • بر اساس نزدیک بودن بازدیدکنندگان به یک فروشگاه، دفتر کار فیزیکی یا دفتر کار یکی از رقبا، به‌صورت هدفمند برای بازدیدکنندگان پیغام بفرستید
  • پیام بازاریابی خاص بازارهای محلی را به اشتراک بگذارید
  • از زبان خاص نواحی جغرافیایی خاص استفاده کنید

 

کدهای QR

کدهای پاسخ سریع یا QR روش دیگری برای گردآوری شماره‌های تماس کاربران برای افزایش ترافیک سایت هستند. این کدها شبیه بارکد عمل می‌کنند و دسترسی آنی به صفحه وب موردنظرتان را از طریق تلفن همراه هوشمند یا تبلت برای کاربر فراهم می‌کنند. کاربر می‌تواند پس از ورود به آن صفحه پیام شما را بخواند یا مرحله بعدی خواسته‌شده را طی کند. بنابراین می‌توان گفت که کد QR دعوت‌نامه شماست تا کاربر از حالت آفلاین به آنلاین سفر کند.

به گفته «جمی ترنر» یکی از نویسندگان کتاب Go Mobile (انتشارات ویلی ۲۰۱۲) بازاریابی از طریق کدهای QR یکی از آسان‌ترین استراتژی‌های بازاریابی موبایلی برای شروع است. اما این استراتژی نیازمند آن است که (علاوه بر نسخه استاندارد) یک وب‌سایت موبایلی داشته باشید تا کاربران تلفن‌های هوشمند را با استفاده از کد QR هدایت کنید.

قبل از آنکه کد QR را به برنامه خود اضافه کنید از خود بپرسید که قرار است کاربران را به کدام سمت هدایت کنید و می‌خواهید آن‌ها بعد از ورود به مقصد چه‌کاری انجام دهند؟ باید قبل از شروع کمپین بازاریابی از طریق کد QR پاسخ این سوالات را بدانید. همچنین کد QR باید به حدی بزرگ و شفاف باشد که حتی تلفن‌های بی‌کیفیت هم بتوانند آن را اسکن کنند. به‌علاوه باید به‌طور شفاف قید کنید که چه نوع گوشی‌هایی می‌توانند از این کد استفاده کنند. اگر این کدها صرفا برای اندروید باشد، کاربران آیفون با اسکن کردن آن به نتیجه نمی‌رسند و درنتیجه ناراحت می‌شوند.

 

ایجاد کد QR شاید آسان‌ترین مرحله این فرایند باشد و هزینه‌ای هم برای شما ندارد چرا که به‌صورت آنلاین می‌توانید با ابزارهای گوناگونی مثل QR Stuff و Kaywa QR Code آن را ایجاد کنید.

از چه راه‌هایی می‌توانید از کدهای QR استفاده کنید؟ روش‌های زیر را امتحان کنید:

 

  • یک کد QR به صفحه تماس وب‌سایت خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند اطلاعات تماس شما را روی تلفن‌های هوشمندشان دانلود کنند.
  • یک کد QR به کارت ویزیت خود اضافه کنید تا مردم بتوانند بلافاصله اطلاعات تماس شما را دانلود کنند (یا به پیشنهاد شما برای آنکه مشتری شما شوند پاسخ دهند.)
  • یک کد QR یا چند کد QR به هنگام ارایه سخنرانی در وبینار اضافه کنید تا مخاطبان بتوانند در آن مشارکت داشته باشند.
  • یک کد QR به صفحات لینکدین یا فیس‌بوک اضافه کنید تا مردم به سمت وب‌سایت شما جذب شوند.

 

همچنین می‌توانید از کدهای QR روی ایمیل‌های مستقیم خود استفاده کنید تا اطلاعات مفیدی را از کمپین‌های خود به دست آورید. اسکن این کدها به شما نشان می‌دهند کدام پیشنهادها عملکرد بهتری داشته‌اند و کدام نواحی جغرافیایی بیشترین نرخ پاسخگویی را دارند. این اطلاعات می‌توانند به شما در اصلاح کمپین بعدی کمک کنند.