fa-IR
تأثیر رنگ‌ها بر میزان فروش یک کسب‌وکار

تأثیر رنگ‌ها بر میزان فروش یک کسب‌وکار

مدت زیادی است که بازاریابان و طراحان گرافیک فهمیده‌اند که رنگ، نقش مهمی در موفقیت کمپین‌های بازاریابی ایفا می‌کند. رنگ‌های خاص می‌توانند احساسات خاصی در مشتریان برانگیزند، درنتیجه باعث ایجاد ارتباط آن‌ها با برند و ایجاد انگیزه برای خرید می‌شوند. لیست زیر ۱۰ رنگ را معرفی می‌کند که فروش را افزایش می‌دهند و احساسات خاصی به وجود می‌آورند:


۱
- قرمز
قرمز، رنگ قدرت است. این رنگ توجه مردم را جلب می‌کند، به همین دلیل است که به محبوب‌ترین رنگ برای بازاریابی تبدیل شده است. فقط یادتان باشد که بیش‌ازاندازه از رنگ قرمز استفاده نکنید.


تأثیر رنگ‌ها بر میزان فروش یک کسب‌وکار


۲- آبی

زمانی که می‌خواهید قابل‌اعتماد و آرام به نظر برسید، آبی رنگ مناسبی برای شما است. ترکیب آبی با رنگ‌های مکمل آن بهترین نتایج را به دنبال خواهد داشت.

۳- صورتی

آیا برای جلب‌توجه جمعیت خانم‌های جوان رقابت می‌کنید؟ برای موفقیت در این رقابت، انتخاب رنگ صورتی هیچ‌وقت اشتباه نخواهد بود. صورتی رنگی لذت‌بخش، زینتی و کاملاً زنانه است.
 

۴- زرد

زرد، رنگی قدرتمند و درعین‌حال خطرناک‌ترین رنگ هم است. از رنگ زرد برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنید و اجازه دهید آن‌ها بدانند که شما به توانایی‌های خود اعتماد دارید.

۵- سبز

سبز، رنگ همه‌کاره است. رنگی گرم و دعوت‌کننده که به مشتریان احساس خوش‌آیندی می‌بخشد. سبز، نشان‌دهنده سلامت، محیط‌زیست و حسن نیت است. علاوه بر این‌ها، رنگ سبز رنگ پول است و افکار ثروت ایجاد می‌کند.


تأثیر رنگ‌ها بر میزان فروش یک کسب‌وکار


۶- بنفش

بنفش رنگی از خانواده سلطنتی است و این ویژگی باعث شده است که برای ایجاد حس ظرافت و اعتبار بخشیدن به بازاریابی شما مناسب باشد.

۷- طلایی

طلایی هم مانند بنفش زیبا و اصیل است، اما با اضافه کردن یک عنصر دیگر به آن، قدرت بیشتری در رقابت با رنگ بنفش پیدا می‌کند. طلایی در ترکیب با رنگ بنفش یا سبز، رنگ قدرتمندی است که ثروت و اصالت را نشان می‌دهد.

۸- نارنجی

نارنجی رنگ انرژی است. این رنگ، قدرت زیادی برای جلب‌توجه دارد، سرگرم‌کننده و جذاب است و باعث می‌شود مشتریان احساس کنند که با شرکت‌های صاحب فناوری‌های نوین روبرو هستند.


تأثیر رنگ‌ها بر میزان فروش یک کسب‌وکار


۹- قهوه‌ای

قهوه‌ای، رنگی با طیف خاکی است و به‌عنوان یک رنگ آرامش‌بخش شناخته شده است. قهوه‌ای به مشتریان شما آرامش می‌دهد.

۱۰- مشکی

مشکی هم مانند سبز رنگی همه‌کاره است. مشکی می‌تواند مدرن یا سنتی، هیجان‌انگیز یا آرامش‌بخش باشد. معمولاً اگر رنگ مشکی با یک رنگ متضاد استفاده شود، می‌تواند در مشتریانتان حال و هوای احساسی ایجاد کند.