fa-IR
بیست‌وپنج روش اساسی برای آوردن ترافیک به وبلاگ شما

بیست‌وپنج روش اساسی برای آوردن ترافیک به وبلاگ شما

ساخت یک وبلاگ کار آسانی است اما برای توسعه و تبدیل آن به یک وبلاگ موفق، نیاز به وجود ترافیک مناسب دارید. شما می‌توانید با بسیاری از استراتژی‌های آنلاین که تحت استانداردهای بهینه‌سازی موتورهای جستجو و بازاریابی آنلاین طبقه‌بندی‌شده‌اند، ترافیک را به وبلاگ خودتان هدایت کنید. این مقاله یک راهنمای مفید برای معرفی روش‌های ساده و مؤثر برای جذب و افزایش ترافیک وبلاگ است. بهینه‌سازی موتورهای جستجو ابزاری قدرتمند است و شامل بسیاری از فعالیت‌های بهینه‌سازی داخلی و خارجی است و در افزایش ترافیک وبلاگ شما بسیار کمک خواهد کرد.

 


ترافیک هر وبلاگی می‌تواند با تعدادی از روش‌ها افزایش پیدا کند. بااین‌حال، تمام تاکتیک‌ها برای تمام وبلاگ‌ها یکسان عمل نمی‌کنند. در اینجا به بعضی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- هم‌زمان با راه‌اندازی وبلاگ شروع به ارسال اطلاعات مفید با موضوعات مختلف کنید. محتوای شما ممکن است مفید، خوب و یا حاوی اطلاعات بسیار خوب باشد. اما، باید مطمئن شوید که محتوایتان مطابق با نیازهای مخاطبان هدف شما است. بنابراین، باید محتوایی تولید کنید که بتواند اطلاعات مخاطبان هدف شما را افزایش دهد و آن‌قدر جذاب باشد که آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ شما برگردند.

۲- دستیابی به حضور آنلاین برای وبلاگ نویسی مهم‌تر است. برای این‌که وبلاگتان در بازار آنلاین قابل‌مشاهده باشد، نیاز دارید که در انجمن‌های مختلفی که مخاطبان شما در آن حضور دارند شرکت کنید. انجمن‌های آنلاین مانند بهترین پلت‌فرم‌ها برای بحث دربارهٔ موضوعات مختلف و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها عمل می‌کند. از این طریق می‌توانید مخاطبان هدف خود را در زمان کمی بشناسید.

۳- محتوا اساس هر استراتژی بازاریابی است. تا آنجا که به بازاریابی آنلاین مربوط می‌شود، محتوای وبلاگ بسیار مهم است و باید مناسب SEO باشد. محتوایی که شما منتشر می‌کنید باید جدید، منحصربه‌فرد، مرتبط و آموزنده باشد.

۴- در هر زمان که برای وبلاگتان محتوا ارسال می‌کنید تأثیر کلمات کلیدی را در نظر داشته باشید. محتوای وبلاگ خود را بر اساس کلمات کلیدی طوری بهینه‌سازی کنید که وبلاگ شما برای جستجوی کلمات کلیدی مربوطه در بالای صفحات موتورهای جستجو قرار بگیرد.

۵- با میلیون‌ها نفر از کاربران از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و ... برای به اشتراک گذاشتن پست‌های خود و هدایت سریع ترافیک به سمت وبلاگتان، ارتباط برقرار کنید.

۶- تکنیک‌های تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) مانند Adwords Google، Adcenter MSN و بازاریابی موتورهای جستجو را در وبلاگ خود اجرا و نتایج را به‌صورت منظم پیگیری کنید. استفاده از این کمپین‌ها تعداد بازدیدکنندگان شما را افزایش می‌دهد و چشم‌انداز کسب‌وکارتان را بهبود می‌بخشد.

۷- وبلاگ خود را با استفاده از گرافیک‌ها و تصاویر به‌صورت تعاملی نگه دارید تا بازدیدکنندگان زمان قابل‌توجهی را در وبلاگ شما صرف کنند.

۸- مگا تگ‌ها را بر اساس کلمات کلیدی و نتایج تجزیه‌وتحلیل رقبا بهینه‌سازی کنید و وبلاگ خود را در مسیر چالش نگه دارید.

۹- طراحی وبلاگ شما تأثیر ماندگاری روی بازدیدکنندگان دارد. پس باید وبلاگ خود را کاربرپسند، متناسب با SEO سایت خود، با رنگ‌ها و افکت‌های خوب و بارگذاری سریع طراحی کنید.

۱۰- وبلاگ‌های دیگر را مشاهده کنید، نظرات را به اشتراک بگذارید و به وبلاگ خودتان ارجاع دهید و نظر سایر وبلاگ نویسان مهمان را بپذیرید.

شما می‌توانید ابزارهای وبلاگ نویسی مهمان را در وبلاگتان قرار دهید و همچنین با استفاده از قابلیت جستجوی وبلاگ گوگل (Google’s blog search)، وبلاگ‌های مرتبط را پیدا کنید.

۱۱- برای بازگشت دوبارهٔ بازدیدکنندگان وبلاگتان، ‌subscription ها را از طریق فیدهای RSS و گزینه‌های دیگر ایمیل فعال کنید. ایجاد فید RSS و اضافه کردن بعضی دکمه‌های قابل‌مشاهده علاقه بازدیدکنندگان شما را به ثبت‌نام در وبلاگتان افزایش می‌دهد.

۱۲- اجرای نظرسنجی وب برای بررسی نظر خوانندگان شما کاری بسیار آسان است. با انجام این نظرسنجی می‌توانید از پیشنهادهای بهتر برای توسعه وبلاگ خود و جذب بازدیدکنندگان استفاده کنید.

۱۳- وبلاگ خود را در موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل، یاهو، بینگ و ... ارائه دهید.

۱۴- در انجمن‌های مختلف، مشارکت داشته باشید و دربارهٔ موضوعات مرتبط بحث کنید. در پست‌های خود امضایی قرار دهید که شامل لینک وبلاگتان باشد و بینندگان را به وبلاگ شما هدایت کند.

۱۵- مقالات را بر اساس کلمات کلیدی مربوطه بنویسید و آن‌ها را در وب‌سایت‌های مختلف مقاله به همراه یک لینک ارجاع به وبلاگ خود ارسال کنید.

ارسال مقاله یکی از تکنیک‌های قدرتمند بازاریابی آنلاین است و لینک‌های بازگشتی باکیفیتی تولید می‌کند.

۱۶- در سایت‌های پرسش و پاسخ مختلف شرکت کنید، پیشنهادهای افراد مختلف را دریافت کنید و همچنین پیشنهادهای خود را به وبلاگ نویسان مختلف ارائه دهید.

۱۷- خبرنامه‌ها را در سایت‌های PR مختلف منتشر کنید و تمام اطلاعات تماس لازم با وبلاگ خود را در آن قرار دهید. آخرین به‌روزرسانی‌های وبلاگ خود را در این خبرنامه قرار دهید و آن را در دسترس مخاطبان آنلاین بگذارید.

۱۸- تبلیغات مربوط به وبلاگ خود را در سایت‌های مختلف و طبقه‌بندی‌شده ارسال کنید و به ترافیک هدف در زمانی سریع دست پیدا کنید.

۱۹-در سایت‌های اجتماعی مختلف ثبت‌نام کنید و برای وبلاگتان ترافیک به دست آورید.

۲۰- یک فرم اشتراک ایمیل در وبلاگتان تنظیم کنید و از دوستان و همکاران برای عضویت در شبکه خودتان دعوت کنید.

۲۱- زمانی که بازدیدها یا نظرات وبلاگ خود را برای افزایش لینک‌های فعال در وبلاگ‌های دیگر به اشتراک می‌گذارید از لینک‌های ردیابی استفاده کنید.

۲۲- محتوای وبلاگ خود را به‌روزرسانی کنید تا آن را برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو، منحصربه‌فرد و جدید نگه دارید. ارسال محتوا درباره موضوعات مختلف مربوط به مخاطبان هدف خود را ادامه دهید تا بازدیدکنندگان در دفعات بیشتری از وبلاگ شما بازدید کنند.

۲۳- از تکنیک‌های بازاریابی مبتنی بر همکاری برای وبلاگتان استفاده کنید تا بتوانید موفقیت وبلاگتان را در طولانی‌مدت حفظ کنید.

۲۴- از طریق وبلاگ نویسی مهمان و جذب بازدیدکننده، برای خودتان هویت آنلاین بسازید.

۲۵- درباره تکنیک‌های بهینه‌سازی داخلی و خارجی موتورهای جستجو برای افزایش ترافیک وبلاگتان، تحقیق کنید.