fa-IR
سیزده نمونه از مهم‌ترین و موفق‌ترین استراتژی‌های هک رشد

سیزده نمونه از مهم‌ترین و موفق‌ترین استراتژی‌های هک رشد

موارد زیر بعضی از هوشمندانه‌ترین استراتژی‌های هک رشد هستند که توانستند ‌میلیون‌ها کاربر را طی یک دوره کوتاه‌مدت جذب کنند:

۱-شما در یک عکس فیس‌بوک تگ شده‌اید

CTR (نرخ کلیک) یک ایمیل اطلاع‌رسانی، مانند این ایمیل فیس‌بوک می‌تواند بیش از ۷۵٪ باشد و به‌احتمال‌زیاد در عرض چند دقیقه بعد از دریافت، این کلیک انجام می‌شود. چنین ایمیلی می‌تواند ساعت‌ها شما را در تعامل نگه دارد و دلیل تعامل بالا در فیس‌بوک هم همین است؛ اما درنهایت، هیچ‌چیز بهتر از mention شدن در یک نظر و یا تگ شدن در یک عکس فیس‌بوک تأثیرگذار نیست چراکه هرروز بیش از سیصد و پنجاه میلیون عکس جدید در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته می‌شود که این رقمی فوق‌العاده است.

۲-از یک دوست دعوت کنید و MB ۵۰۰ حجم اضافی از Dropbox هدیه بگیرید. Dropbox و پیشتازان دیگر ذخیره‌سازی ابری در جهان به‌سرعت فهمیدند که فضای ذخیره‌سازی رایگان (چه استفاده شود و چه نشود) یک روش عالی برای تشویق کاربران به دعوت از دوستانشان برای استفاده از محصولشان است. زمانی که آن‌ها شروع به ارائه MB۵۰۰ حجم اضافه در ازای ارجاع دیگران کردند، این مقدار حجم، زیاد به نظر می‌رسید (اما ارائه آن بسیار ارزان بود) و ارزش آن مانند به اشتراک گذاشتن یک تن فضا احساس می‌شد اما این کار به Dropbox کمک کرد تا در کمتر از دو سال از تعداد ۱۰۰۰۰۰ کاربر به ۴۰۰۰۰۰۰ رشد کند.

۳scroll نامحدود Pinterest

Scroll بی‌انتها در Pinterest به افراد این امکان را می‌دهد که بتوانند بیشتر و بیشتر به دیدن تصاویر ادامه دهند و به ادامهٔ بیشتر تحریک شوند. علاوه بر این آن‌ها کاربران دیگر را به بازدید از محتوای موردعلاقه خود دعوت می‌کنند. درنهایت بهترین هک رشد برای Pinterest دعوت کاربران از طریق ایمیل و معرفی این سایت به دوستانشان است.

Pinterest بعد از مرحلهٔ ثبت‌نام این قابلیت را دارد که به کاربران جدیدش، گروهی از کاربران با عکس‌های بیشتر و باکیفیت بالاتر را برای انتخاب پیشنهاد دهد. این کار باعث می‌شود که کاربران به دیدن عکس‌های بیشتر و جستجوی کاربران دیگر تشویق شوند.

۴-این کوپن فقط زمانی معتبر است که ۱۰۰۰ دوست خود را به Groupon دعوت کنید. Groupon یکی از شرکت‌های با رشد بسیار سریع در جهان بوده است. در این سایت می‌توانید محصول اصلی موردنیاز خود را با تعداد زیادی از دوستان به اشتراک بگذارید. انگیزه کاربران برای فعالیت در Groupon این است که هرکسی می‌تواند در مورد همه‌چیز دیگران را دعوت کند نه‌فقط در یک مورد خاص!

به همین دلیل است که صاحبان کسب‌وکارها حاضرند در Groupon حتی ۷۰٪ تخفیف برای محصولات یا خدماتشان ارائه دهند حتی اگر برای کسب‌وکارشان خوب نباشد. این ترفند با سرعت بیشتری نسبت به خیلی از روش‌های دیگر می‌تواند کاربران را به سمت کسب‌وکار آن‌ها بکشاند.

۵- پست متقابل (اینستاگرام)

زمانی که یک تصویر اینستاگرام را در فیس‌بوک یا توییتر به اشتراک گذاشتید، درواقع یک صفحه اینستاگرام با عکس و یک Call to Action بسیار قوی برای دانلود نرم‌افزار ارسال کرده‌اید. این به‌ویژه زمانی که بر روی آی‌فون و در روزهای اولیه و قبل از این‌که آن‌ها نرم‌افزار اندروید داشته باشند به‌خوبی حس می‌شد. همه شما می‌توانستید این کار را انجام دهید، تصویر را مشاهده و بعدازآن نرم‌افزار اینستاگرام را دانلود کنید.

۶- ایمیل رایگان خود را در Hotmail دریافت کنید

Hotmail ارائه‌دهنده ایمیل رایگان بود. آن‌ها در پایان پیام ایمیل خود، به‌طور خودکار این جمله را که «ایمیل رایگان خود را در Hotmail دریافت کنید» به‌صورت امضا اضافه کردند. چند ساعت بعدازاین کار، نمودار رشد Hotmail شبیه به یک چوب هاکی شده بود و از ۳۰۰۰ کاربر در یک روز تا یک‌میلیون کاربر در ۶ ماه رسید، بعد از ۵ هفته به دو میلیون کاربر رشد کرد و در ۱٫۵ سال به دوازده میلیون کاربر رسید.

۷- Candy Crush (چه اتفاقی می‌افتد وقتی می‌بازید؟)

این بازی اعتیادآور در حال حاضر محبوبیت خاصی پیدا کرده است. در ابتدا شما می‌توانستید یکی از این سه مورد را وقتی‌که می‌بازید انجام دهید:

۱-صبر کنید تا تنظیم مجدد تایمر اجرا شود و بتوانید دوباره ۳۰ دقیقه بازی کنید.

۲-مبلغی را پرداخت کنید و دوباره در همان لحظه بازی کنید.

۳-بازی را به دوستان خود واگذار کنید و از آن‌ها دعوت کنید به شما کمک کنند.

۸- AirBNB از Craigslist به‌عنوان اهرمی برای افزایش رشد کاربران خود استفاده کرد

AirBNB، پلت فرمی با میلیون‌ها نفر از کاربران است که در جستجوی محل اقامت هستند. زمانی که شما لیست اتاق‌های خواب خود را در Airbnb پر می‌کنید آن‌ها به شما گزینه ارسال لیست به Craigslist را هم می‌دهند. Airbnb بدون این‌که به کدهای اصلی Craigslist دسترسی داشته باشد با ایجاد لینک‌های ورود به Craigslist در سایتش توانسته است از آن به‌عنوان اهرمی برای ارائه خدمات خود استفاده کند.

۹- نسخه بتای Gmail فقط از طریق دعوت‌نامه در دسترس بود

Gmail در ابتدا تنها از طریق دعوت در دسترس بود. این کار حالت انحصاری به آن می‌داد و مردم درخواست می‌کردند که دیگران آن‌ها را به Gmail دعوت کنند.

۱۰-جایزهٔ PayPal در ازای ارجاع دوستان
PayPal با پرداخت ۱۰ دلار پول نقد به هر یک از مشتریان جدید و ۱۰ دلار به مشتری‌ای که آن‌ها را ارجاع داده است، توانست با هک رشد به ده‌ها ‌میلیون نفر کاربر بعد از گذشت مدت کمی از پیشنهاد این جایزه‌ی ۱۰ دلاری دست پیدا کند.

۱۱- لیست انتظار Mailbox
Mailbox با ساخت ویدئویی فوق‌العاده از عرضه خدمت خود به بازار و صف بسیار جالبی که به کاربران نشان می‌داد چطور بسیاری از کاربران دیگر جلوتر از آن‌ها در لیست انتظار Mailbox بودند، زمزمه‌های اجتماعی و توجه وبلاگ‌ها را به دست آورد. در عرض شش هفته، Mailbox یک‌میلیون کاربر داشت که ثبت‌نام کرده بودند و مشتاقانه در انتظار دریافت خدمات بودند.

۱۲- محتوا/استراتژی سئو در Mint.com
Mint روی ساخت یک وبلاگ مالی شخصی منحصربه‌فرد با محتوای بسیار غنی برای جمعیت جوان حرفه‌ای که احساس می‌شد نادیده گرفته‌شده‌اند، تمرکز کرد. درنهایت این وبلاگ به رتبه یک در امور مالی شخصی تبدیل شد و ترافیک را به سمت خود آورد و از اینفوگرافیک‌ها و مقالات محبوب آن در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های دیگر استقبال زیادی شد.

۱۳-لینکدین به قدرت کاربران خود تکیه کرد
لینکدین با ایجاد ارتباط بین کاربران و افراد تأثیرگذار مرتبط به صنعت موردنظر آن‌ها، به موفقیت رسید. برند الهام‌بخش این سایت هم که نشان‌دهنده این نوع ارتباط‌ها است در جریان کارش شکل گرفت. این کار بسیار شبیه به آن‌چیزی است که Quora انجام داده است.