رویداد توان‌تک برای هم‌افزایی میان توان‌یاب‌ها و کسب‌وکارها به الکام استارز می‌آید

رویداد توان‌تک برای هم‌افزایی میان توان‌یاب‌ها و کسب‌وکارها به الکام استارز می‌آید

دومین رویداد توان‌تِک هم‌زمان با بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ و در قسمت الکام استارز برگزار می‌شود. توان‌تک، رویدادی است که سال گذشته با تمرکز روی توان‌یاب‌ها کار خود را آغاز کرد و باور دارد که تکنولوژی، می‌تواند روی کیفیت زندگی ۱۱ درصد از جمعیت ایران اثر مثبتی داشته باشد.

«شاهین طبری»، عضو کمیته اجرایی الکام استارز در خصوص شکل‌گیری رویداد توان‌تک می‌گوید: «استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند جذب کاربر بالایی از حوزه توان‌یاب‌ها داشته باشند چون تغییر تکنولوژی در بحث جذب کاربر، هزینه چندان بالایی ندارد. به این شکل، یک بازی برد-برد برای همه ایجاد خواهد شد. از یک‌سو ممکن است توان‌یاب بتواند در کسب‌وکاری مشغول به فعالیت شود یا در حالتی دیگر استارت‌آپ به او خدماتش را ارایه می‌دهد و به‌نوعی جذب کاربر کند.»

طبری در خصوص حضور توان‌تک در نمایشگاه الکامپ امسال می‌گوید:‌ «ما یک پیام برای استارت‌آپ‌هایی داریم که در الکام استارز حاضر می‌شوند: خودتان را متناسب کنید تا توان‌یاب‌ها بتوانند از سرویس‌های شما بهتر استفاده کنند. مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد درواقع متولی رویداد توان‌تک است و با حضورش در الکامپ به دنبال دادن این پیام به کسب‌وکارهاست که اگر سرویس‌های خود را متناسب‌سازی کنند، می‌توانند هم به خودشان با جذب کاربر بیشتر کمک کنند و هم به جامعه‌ی توان‌یاب‌ها.»

توان‌تک امسال در الکام استارز از دو بخش تشکیل می‌شود. بخش اول، حضور مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد است که تلاش می‌کند خدمات کسب‌وکارها را با نیاز توان‌یاب‌ها همسو کند. اما بخش دوم از توان‌تک، حضور ۹ استارت‌آپ در این رویداد است که در ابعاد مختلف، یا توسط توان‌یاب‌های موفق ایجادشده‌اند یا کسب‌وکارهایی بوده‌اند که مخاطب عمده‌ آن‌ها، توان‌یاب‌ها هستند.

اما آیا رویداد توان‌تک به شکل همیشگی در نمایشگاه الکامپ حاضر خواهد شد و مانند دوره اول، یک رویداد کاملاً جداگانه نخواهد بود؟ طبری در پاسخ به این پرسش گفت: «مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد باید در این رابطه تصمیم‌گیری کند، ولی ذهنیت فعلی ما این است که اگر برگزاری این دوره موفق باشد، توان‌تک می‌تواند بخشی از الکام استارز باشد و این به نظر من دستاورد بزرگی خواهد بود.»

بر اساس آماری که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ارایه داده است، سال ۹۶ بیشتر از ۱۵۰ هزار نفر از نمایشگاه الکامپ بازدید کرده‌اند. این گستردگی و این استقبال از نمایشگاه، در نگاه اول می‌تواند برای توان‌یاب‌ها چالش‌برانگیز باشد اما طبری عقیده دارد که باید نیاز توان‌یاب‌ها را به چشم و گوش حداکثر مخاطبین و کسب‌وکارها رساند: «امروز کارآفرینان موفق ایرانی به مسئله توان‌یاب‌ها توجه می‌کنند و کل هدف از چنین تصمیمی، هم‌افزایی و رساندن پیام حضور توان‌یابان در جامعه به حداکثر افراد است.»

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از شنبه ششم مردادماه آغاز می‌شود و پس از چهار روز به کار خود پایان خواهد داد.