معرفی کتاب: چگونگی «رهبری و تحول» در یک کتاب

معرفی کتاب: چگونگی «رهبری و تحول» در یک کتاب

کتاب:  رهبری و تحول

نویسنده: استادان مدرسه بازرگانی هاروارد

مترجم: لیلا وطن‌دوست

ناشر: گرایش تازه

تعداد صفحه: ۳۲۰ صفحه

قطع: رقعی

بها: ۲۱هزار  و ۹۰۰تومان

یکی از پیچیده‌ترین، ناشناخته‌ترین و در عین حال موثرترین پدیده‌های بشری، «رهبری» است. تلاش‌های زیادی برای شناخت این پدیده خارق‌العاده صورت گرفته است و نویسندگان و پژوهشگران زیادی در حال واکاوی این موضوع هستند تا بتوانند پاسخی برای هزاران پرسش بی‌پاسخ بیابند.

کتاب «رهبری و تحول» مسیری که رهبران قدرتمند سازمان‌ها در دوره‌های مدیرتشان پیموده‌اند را به مخاطبانش نشان می‌دهد. هر مقاله این کتاب ضمن آموزش گام‌به‌گام نحوه رهبری سازمانی، در پایان به مهم‌ترین مطالب آن بخش اشاره می‌کند.


در بخشی از صفحه ۱۰۹ این کتاب می‌خوانیم: «یک رهبر پس از آن‌که نیاز سازمان به سازگاری با شرایط جدید را تشخیص داد و مسائل و پرسش‌های اساسی مربوطه را بیان کرد، آنگاه جهت سازمان را تعیین می‌کند. یک رهبر با شفاف‌سازی واقعیات دنیای کسب‌وکار و ارزش‌های کلیدی، افراد را در نقش‌ها و مسئولیت‌های جدید به کار می‌گمارد. یک رهبر می‌کوشد اختلافات را آشکار سازد، زیرا که به عقیده او این اختلافات موتور خلاقیت و یادگیری افراد است...»

این کتاب در ۱۰ فصل با عنوان‌های «مواد لازم برای ساخت یک رهبر!»، «چه عواملی موجب می‌شوند یک مدیر اجرایی اثربخش شویم؟»، «رهبران حقیقتا چه می‌کنند؟»، «حرفه رهبری»، «چرا شما رهبر باشید و دیگران پیرو؟»، «بوته آزمایش رهبری»، «رهبری سطح پنجم»، «هفت مرحله تحول رهبری»، «خود واقعی‌تان به عنوان را کشف کنید» و «رهبران ناکامل را تحسین کنید!» تدوین‌شده است.