برگزاری کارگاه آموزشی بوم کسب و کار در انزلی و لاهیجان

مجموعه کارگاه‌های شناسایی مدل کسب‌وکار ۲۴و۲۶ تیرماه درانزلی و لاهیجان برگزار شد.

در این کارگاه‌ها مسعود ویسمه با تعریف اینکه یک مدل کسب‌وکار، چیزی جز نمایش نحوه درآمد نیست و مدل کسب‌وکار، ساده‌ترین راه برای فهم نحوه بهره‌مندی از فرصت‌های بازار است صحبت‌های خود را آغاز کرد.

سپس او بیان کرد: مدل کسب‌وکار اولین قدم در تدوین یک طرح تجاری است.

سپس او در ادامه صحبت‌های خود با مفهوم بیایید مدل کسب‌وکار را ساده کنیم به بیان پرسش‌های زیر پرداخت: 

چه چیزی؟ برای چه کسی؟ چطور؟ چقدر؟ که درواقع پاسخ به این پرسش‌ها در حوزه بوم و کسب‌وکار است.

سپس او به بیان مفهوم ارزش پیشنهادی پرداخت که خاصیت یا عنصری است که بابت آن مشتریان پول می‌دهند و نیازهایشان رفع می‌شود.

سپس یکی از افراد حاضر در کارگاه ایده خود را مطرح کرد و مسعود ویسمه با ذکر سوالات زیر به صحبت با او پرداخت: به چه مشتریانی سرویس خواهید داد؟ چه‌کارهایی را واقعا انجام خواهید داد؟ به آن‌ها چه می‌دهید این برای آن‌ها چه می‌کند؟ آیا این کار برای مشتریان اهمیت دارد؟ چگونه به هر بخش از مشتریان دسترسی پیدا می‌کنید؟ با هر بخش چگونه ارتباط برقرار می‌کنید؟ مشتریان واقعاً برای چه چیزی پول می‌پردازند؟ چه شرکا و تأمین‌کنندگانی مدل شمارا تأمین می‌کنند و به کدام‌یک از آن‌ها باید اکتفا کرد؟ قیمت‌گذاری نهایی چگونه است؟ چه عناصر کلیدی قیمت شمارا مشخص خواهد کرد؟

لازم به توضیح است با برگزاری این کارگاه، دوره مقدماتی کارگاه  شهرستان‌های انزلی و لاهیجان به پایان رسیده به‌زودی دوره‌های پیشرفته برگزار خواهد گردید.

کلمات کلیدی:

پارک گیلان

مسعود ویسمه

بوم مدل کسب‌وکار