معرفی کتاب: «نوآوری» ۱۰‌ مقاله خواندنی از هاروارد

معرفی کتاب: «نوآوری» ۱۰‌ مقاله خواندنی از هاروارد

نویسنده: انتشارات هاروارد

مترجم: حمیده عطافر

ناشر: انتشارات آموخته

نوبت و سال چاپ: چاپ سوم- ۱۳۹۷

تعداد صفحه:۲۲۰ صفحه

قطع: رقعی

مراجعه به وب‌سایت

دنیای امروز کسب‌وکار دنیایی آکنده از رقابت است و در این عرصه کسانی که به ابزارهای نوین مدیریتی مجهز باشند، پیروز می‌شوند. سازمان‌هایی شانس برنده شدن در این فضا را دارند که اصول علمی و کاربردی مدیریت را در خود نهادینه کرده باشند.

کتاب «نوآوری» ترجمه ۱۰ مقاله برگزیده در حوزه نوآوری است و بحث نوآوری را در قالب مباحثی چون «اهمیت و نوق نوآوری»، «عوامل تعیین‌کننده و تاثیرگذار در نوآوری»، «رابطه نوآوری و مشتریان»، «جنگ نوآوری میان شرکت‌ها»، «مشکلات و مسائل برنامه‌ریزی نوآوری» و «تهدیدکنندگان و قاتلان نوآوری» مطرح کرده است.

در بخشی از صفحه ۱۱۴ این کتاب می‌خوانیم: «مدیران از زمان بیکاری نفرت دارند. آن‌ها تمایل دارند از همه زمان‌های بیکاری برای شروع پروژه جدیدی استفاده کنند. حتی اگر به دلیل این‌که افراد باید به پروژه‌های دیگر بازگردند، کار تکمیل نشود؛ باز هم مدیران استدلال می‌کنند که هر کاری که برای پروژه جدید انجام شود، کاری است که بعد‌ها نباید صورت گیرد. چنین تفکری باعث می‌شود شرکت‌ها پروژه‌های بیشتری را آغاز کنند. تعدادی که بیش از حد توانشان است و به هدر رفتن منابع می‌‌انجامد.»


این کتاب در ۱۰ بخش با عنوان‌های «کاتالیزور نوآوری»، «متوقف ساختن جنگ‌های نو‌اوری»، «چطور جنرال الکتریک خود را به چالش می‌کشد»، «نقشه نوآوری مشتری‌مدار»، «آیا واقعیتست؟ می‌توانیم برنده شویم؟ آیا ارزش انجام دادن دارد؟»، «شش افسانه توسعه محصول»، «نوآور: تله‌ای قدیمی»، «برنامه‌ریزی اکتشاف‌محور»، «نظام نوآوری» و «قاتلان نوآوری» تدوین شده است.