fa-IR
چگونه یک تیم رسانه‌های اجتماعی رؤیایی بسازیم؟

چگونه یک تیم رسانه‌های اجتماعی رؤیایی بسازیم؟

هر تیمی متفاوت است، اما همیشه چند عضو کلیدی باید وجود داشته باشند تا تیم شما موفق عمل کند.
هنگامی‌که برای اولین بار در تیم رسانه‌های اجتماعی Hootsuite شروع به کار کردیم، یک نفر را در تیم خود به‌عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی، یک شخص دیگر به‌عنوان تولیدکنندهٔ محتوا و یک نفر به‌عنوان مدیر انجمن هواداران داشتیم. همان‌طور که انجمن ما بزرگ‌تر شد و نیاز به گسترش تیم پیدا کردیم، نقش‌ها و مسئولیت‌ها تقسیم و یک تیم متولد شد. رشد به تعادل دقیق بین نیازها، منابع و مقیاس‌پذیری بستگی دارد.

پنج نقش هر تیم رؤیایی رسانه‌های اجتماعی:
۱- مدیریت رسانه‌های اجتماعی
اغلب، تمام نقش‌ها و مسئولیت‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی به این شخص معطوف می‌شوند. مدیران رسانه‌های اجتماعی، مسئول توسعه و استراتژی‌های بازاریابی برای کانال‌های رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکارها هستند. مسئول مدیریت رسانه‌های اجتماعی باید بر تمام ارتباطات نظارت داشته باشد و آن‌ها را کنترل کند. مسئول رسانه‌های اجتماعی در یک تیم، کسی را که به انتشار محتوا، ارتباط با مخاطبان و کلمه عبور دسترسی دارد کنترل می‌کند.
فراتر از شرح شغل یک مدیر رسانه‌های اجتماعی، این فرد باید روند صنعت را دنبال کند و به دنبال ایجاد استراتژی‌های جدیدی باشد که یک کسب‌وکار برای روبرو شدن با تغییرات نیاز دارد.

۲-آنالیتیکس و استراتژی
ایجاد استراتژی‌های جدید و روندها به‌طور کامل متکی بر آمار است. در تیم رسانه‌های اجتماعی شخصی که مسئول آنالیتیکس است بر افزایش ترافیک، تأثیر بر کاربران، دستیابی به کاربران، به اشتراک‌گذاری صدا، نرخ کلیک بر روی لینک‌ها، تعامل‌ها (مانند تعداد like، نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها) و ثبت‌نام مشتریان جدید نظارت می‌کند.
درک اینکه چه معیارها و آنالیتیکسی برای شما مهم است و چگونه باید از آن‌ها استفاده کنید کلید موفقیت شما است. معیارها نشان می‌دهند که کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما تا چه حد درست عمل می‌کند. شما می‌توانید ببینید که چگونه مردم به محتوا و یا کمپین‌های خاص شما پاسخ می‌دهند و چه‌کاری روی مخاطبانتان تأثیرگذار است و چه‌کاری نه.
تغییرات رسانه‌های اجتماعی به‌سرعت اتفاق می‌افتند و شما باید به‌طور مداوم تست کنید و استراتژی خود را تغییر دهید. شخصی که مسئول آنالیتیکس است باید بر روندهای مثبت و منفی در آمار شما نظارت کند، تست‌ها را تعریف کند و استراتژی‌ها را بر اساس نتایج آن‌ها تنظیم نماید.
برای موفقیت در کار خود همه‌چیز را تست کنید مانند هشتگ، انواع محتوا و رسانه، جمله‌بندی پیام و زمان انتشار.

۳-تولید محتوا
محتوا، شالودهٔ اصلی رسانه‌های اجتماعی است. محتوا چیزی است که تعامل مخاطبان را تشویق و ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می‌کند. به همین دلیل، شما برای ارسال یادداشت‌های وبلاگ و پیام‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار جذاب نیاز به یک تولیدکننده محتوا دارید. این شخص اغلب به ابزارهای انتشار دسترسی دارد و مسئول برنامه‌ریزی و به اشتراک‌گذاری محتوا است.
در یک تیم، همکاری برای تولید محتوا ضروری است. به‌عنوان‌مثال اگر آنالیتیکس نشان دهد که کمپین‌های خاص یا انواعی از رسانه‌ها بهتر از بقیه عمل می‌کنند، تولیدکنندهٔ محتوا باید این تغییرات را در نظر بگیرد.

۴- مدیریت انجمن
مدیریت انجمن به دو صورت است: گوش دادن و ارتباط از طریق مکالمات و تقویت روابط. گوش دادن به آنچه در سراسر رسانه اجتماعی دربارهٔ برند شما گفته می‌شود به شما این فرصت را می‌دهد که سریعاً وارد آن مکالمات شوید. ایجاد این ارتباطات، وفاداری به برند شما را ارتقا می‌دهد و به کسب‌وکار شما هویت انسانی می‌بخشد.
ایجاد روابط، افراد را به این سمت سوق می‌دهد که به مدافعان و هواداران فوق‌العاده برند شما تبدیل شوند. هواداران و سفیران برندی که به شرکت شما مشروعیت می‌بخشند. آن‌ها برند شما را دوست دارند و می‌خواهند این علاقه را نشان دهند. داشتن افرادی که پیام شما را با دیگران به اشتراک بگذارند اعتماد نسبت به برندتان را افزایش می‌دهد و باعث ورود مخاطبان جدیدی می‌شود.

۵-کمپین‌ها و ترویج
تست و سنجش محتوا بهترین راه برای پیدا کردن چیزی است که برای مخاطبان شما خوب عمل می‌کند. شما بهترین راه را برای رسیدن به مخاطبان خود پیدا می‌کنید و درک می‌کنید چه چیزی را به اشتراک بگذارید. انجام تست به شما کمک می‌کند بفهمید برای بازارهای هدف مختلف چه چیزی خوب عمل می‌کند.
یادتان باشد تبلیغات پرداخت را بعد از محتوای اصلی خود قرار دهید. یک نفر می‌تواند کل یک برنامه اجتماعی پرداخت را اداره کند و یا می‌توان آن را بین نقش‌های دیگری هم تقسیم کرد. این کار به میزان نیاز و منابع موجود بستگی دارد. بااین‌حال، موفقیت در اداره کمپین‌ها و ترویج برند شما به‌طور کامل به همکاری باکسانی بستگی دارد که آن‌ها با مسئول مدیریت رسانه‌های اجتماعی، آنالیتیکس، تولید محتوا و مدیریت انجمن همکاری کنند.
با به اشتراک گذاشتن یک محتوای اجتماعی شروع کنید، عملکرد آن را تست کنید، اندازه‌گیری نمایید و سپس با تبلیغات پرداختی یا کمپین‌ها آن را گسترش دهید. با این روش می‌توانید راه نفوذ در مخاطبانتان را پیدا کنید. استراتژی خود را بهبود دهید و از رکود جلوگیری کنید.

همه‌چیز را تست کنید.
هر چه اندازه و توانایی تیم رسانه‌های اجتماعی شما بیشتر باشد، ترکیب بهتری برای انجام مسئولیت‌ها و اولویت‌های خود دارید.
همه‌چیز را تست کنید و بعد آن را برای مشتریانتان به کار بگیرید.