۴ روش پیشرفته برای هدایت ترافیک به سمت وب‌سایتتان با کمک بازاریابی آنلاین

۴ روش پیشرفته برای هدایت ترافیک به سمت وب‌سایتتان با کمک بازاریابی آنلاین

هنگامی‌که در تلاش برای جذب بیشتر بازدیدکننده وب‌سایتتان هستید و منابع استاندارد ترافیک در این کار ناموفق عمل می‌کنند، وقت آن رسیده تا تلاش خود را بیشتر کرده و به سراغ روش‌های دیگری بروید. برای افزایش حجم ترافیک سایت، این چهار روش را امتحان کنید.

 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا ده‌ها، یا شاید صدها روش خلاقانه را به شما ارایه می‌دهد تا روی حل مشکلی که کسب‌وکار یا محصولتان قرار است آن را حل کند، تمرکز کنید. بازاریابی محتوا شامل مقالات آنلاین، بلاگ پست‌ها (شامل بلاگ پست‌های مهمان)، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، اوراق سفید، مطالعات موردی و محصولات صوتی یا تصویری است.

بازاریابی محتوا روشی موثر است. درواقع، این شیوه با ۶۲ درصد هزینه کمتر، سه برابر مشتریان بالقوه یا مشتریان راغب (leads) بیشتری را نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی برونگرا ایجاد می‌کند. راز بازاریابی محتوا در چیست؟ افزودن ارزش به هر چیزی که ایجاد می‌کنید. اگر از چگونگی افزایش ارزش از طریق بازاریابی محتوا مطمئن نیستید، از مشتریان موجود یا اعضای لیست خود بپرسید چه نوع محتوایی برای آن‌ها مفید خواهد بود.

به گفته جیم یو، مدیرعامل شرکت بازاریابی محتوای BrightEdge، کلید موفقیت در بازاریابی محتوا، «ارایه محتوای مناسب برای کاربران به شیوه‌ای جذاب، درزمانی که به آن نیاز دارند و در همه کانال‌هایی که بازدید می‌کنند، است». از انتشار مداوم و مرتب محتوا اطمینان حاصل کنید. اگر یک موضوع را پوشش می‌دهید، حداقل یک‌بار در هفته محتوایی در آن مورد منتشر کنید .اگر دو موضوع را پوشش می‌دهید، حداقل دو بار در هفته مطلب منتشر کنید. در صورت امکان، هرروز در دسته‌بندی‌هایی از محتوا که می‌تواند مخاطبان مناسب را جذب کند، مطالبی منتشر کنید.

 

کمپین‌های بازاریابی نفوذی

بازاریابی نفوذی شیوه‌ای از بازاریابی است که در آن، برای رساندن پیام برندتان به بازاری بزرگ‌تر، روی رهبران کلیدی تمرکز می‌کنید. در این روش به‌جای آن‌که مستقیما در میان گروه بزرگی از مصرف‌کنندگان بازاریابی کنید، افراد بانفوذ را ترغیب و استخدام کرده یا به آن‌ها مبلغی پرداخت می‌کنید تا پیام برند شما را منتشر و اعلام کنند ( برند شما را تبلیغ کنند.)

چرا این استراتژی را انتخاب کنیم؟ بیش از ۸۰ درصد بازاریابانی که از افراد بانفوذ در رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند، موفق شده‌اند و مشتریانی که از این طریق به‌دست‌آمده‌اند ۳۷ درصد بیشتر از مشتریان جذب‌شده توسط شیوه‌های دیگر، حفظ‌شده‌اند.

تد کوین از TalentCulture می‌گوید: «تا سال ۲۰۲۰ بازاریابی نفوذی، در راس تلاش‌های بازاریابی قرار خواهد گرفت. این روش موثرترین شیوه تبلیغاتی است و وقتی با یک استراتژی محتوایی قوی همراه شود، هیچ آگهی تلویزیونی یا فیس‌بوکی را حتی نمی‌توان با آن مقایسه کرد.» اکنون چطور می‌توانید افراد بانفوذ را بیابید؟ ابزارهای رایگانی همچون followerwonk در Moz یا BuzzSumo می‌توانند در یافتن این افراد به شما کمک کنند. ابزارهای تحقیقاتی دیگری نیز وجود دارند که برای این کار هزینه دریافت می‌کنند، مثل Kred، Klout، PeerIndex، GroupHigh، Little Bird و Keyhole.

 

تبلیغات آنلاین مختص هر IP به‌وسیله هدف‌گیری جغرافیایی

منظور واقعی ما از صحبت درباره تبلیغات مختص هر IP، درواقع هدف‌گیری جغرافیایی یا geo-targeting است که عبارت است از: روش تعیین موقعیت جغرافیایی یک بازدیدکننده وب‌سایت و ارایه محتوای متفاوت به آن بازدیدکننده، بر اساس مکان کنونی‌اش مثلا بر اساس کشور، منطقه یا ایالت، شهر یا کد مترو یا کد پستی، سازمان، آدرس IP، سرویس‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) یا معیارهای دیگر.

می‌توانید از هدف‌گیری جغرافیایی در کمپین‌های بازاریابی جدید استفاده کنید تا میزان مشارکت و نرخ تبدیل افزایش یابد. در هدف‌گیری جغرافیایی، ارزیابی و شخصی‌سازی در سطحی پیچیده‌تر ازآنچه در رسانه‌های سنتی امکان‌پذیر است، میسر می‌شود.

در اینجا به چند نقطه شروع خوب برای استفاده از هدف‌گیری مبتنی بر مکان جغرافیایی اشاره می‌کنیم:

  • ارایه مشوق‌ها (فروش، تخفیف، تبلیغات) به بازدیدکنندگان منطقه جغرافیایی خاص
  • پیام‌رسانی هدفمند به بازدیدکنندگان بر اساس نزدیکی به یک فروشگاه، موقعیت دفتر فیزیکی یا موقعیت رقبا
  • اشتراک‌گذاری پیام‌های بازاریابی که مختص بازارهای رسانه‌های تبلیغاتی محلی هستند.
  • سفارشی‌سازی زبان برای منطقه جغرافیایی خاص

 

کدهای QR

در تلاش برای ایجاد ترافیک، کدهای پاسخ سریع یا QR، راهی دیگر برای افزایش مخاطبان شما هستند. کدهای QR شبیه به بارکد عمل کرده و برای کاربر گوشی هوشمند یا تبلت این امکان را فراهم می‌کنند که به یک صفحه وب مشخص فوراً دسترسی پیدا کند، و آنجا بتواند پیام را بخواند و قدم بعدی را بردارد. درواقع می‌توانید این‌طور بگویید که کد QR، دعوت شما از کاربر برای شروع فرایند انتقال از حالت آفلاین به آنلاین است.

به عقیده جیمی ترنر، یکی از نویسندگان Go Mobile بازاریابی از طریق کدهای QR یکی از راحت‌ترین استراتژی‌های بازاریابی با تلفن همراه است که می‌توان با آن شروع کرد. بااین‌حال، برای هدایت کاربران گوشی‌های هوشمند با کد QR، به یک وب‌سایت موبایلی (علاوه بر نسخه استاندارد) نیاز دارید.

پیش از آنکه کد QR در برنامه قرار گیرد، باید بدانید می‌خواهید کاربران را به کجا بفرستید؟ و وقتی به آنجا رفتند، از آن‌ها می‌خواهید چه‌کاری کنند؟ این‌ها سوالاتی هستند که قبل از راه‌اندازی کمپین بازاریابی با کد QR باید پاسخ آن‌ها را بدانید. علاوه بر این، کد QR باید به‌اندازه کافی بزرگ و واضح باشد تا حتی گوشی‌های دارای کیفیت پایین هم بتوانند آن را اسکن کنند. همچنین باید یک علامت واضح وجود داشته باشد که نشان دهد چه نوعی از گوشی‌های همراه می‌توانند از این کد استفاده نمایند. اگر این کد فقط برای اندروید باشد و کاربران آیفون سعی در اسکن آن داشته باشند، خوب نتیجه نمی‌گیرند و عصبانی می‌شوند.

احتمالا ایجاد کد QR ای که می‌خواهید از آن استفاده کنید راحت‌ترین مرحله این فرآیند است و هزینه‌ای هم برای شما نخواهد داشت، چون می‌توانید از سازنده‌های آنلاین کدهای QR مثل QR Stuff و Kaywa QR Code استفاده کنید.

برخی راه‌های استفاده از کدهای QR چیست؟ این موارد را امتحان کنید:

  • یک کد QR به صفحه مخاطبان (Contavt page) در وب‌سایتتان اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند اطلاعات تماس را در گوشی هوشمندشان دانلود کنند.
  • یک کد QR به کارت ویزیت خود اضافه کنید تا مردم بتوانند فوراً اطلاعات تماس شما را دانلود کنند. (یا به پیشنهاد شما مبنی بر فروش ویژه برای جلب مشتریان بالقوه پاسخ دهند).
  • یک یا چند کد QR برای تعامل با مخاطب به‌عنوان بخشی از وبینار قرار دهید.
  • یک کد QR را به صفحات لینکدین و فیس‌بوک خود اضافه کنید تا مردم را جذب وب‌سایتتان کند.

 

همچنین می‌توانید از کدهای QR در نامه‌های مستقیم یا direct-mail هم استفاده کرده تا درباره کمپین‌های خود اطلاعات مفیدی کسب کنید. این اسکن‌ها به شما نشان می‌دهند کدام پیشنهادات بهترین عملکرد را داشته‌اند و کدام مناطق جغرافیایی بیشترین پاسخ را نشان داده‌اند. این اطلاعات، شما را در بهبود کمپین بعدی‌تان، راهنمایی می‌کند.