نشست استارت‌آپ‌های صنایع دستی و گردشگری در بوشهر

نشست استارت‌آپ‌های صنایع دستی و گردشگری در بوشهر

نشست استارت‌آپ‌های فعال در حوزه صنایع دستی و گردشگری سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری خلیج فارس برگزار شد.

در این نشست که علاوه ‌بر استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا برخی فعالان حوزه صنایع دستی چون فرش، گلیم، گبه، صنایع تزیینی، جواهرات، گردشگری و غیره حضور داشتند، در مورد همکاری استارت‌آپ‌ها با شرکت‌ها و افراد فعال در این حوزه‌ها در زمینه فروش، بازاریابی و برندینگ بحث و تبادل‌نظر شد.

محمدمهدی مزارعی، مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری خلیج فارس با اشاره به روش‌های نوین بازاریابی و بازارداری گفت: امروزه روش‌های سنتی رایج در دهه‌های گذشته در جذب مشتری دیگر آن کارایی لازم را ندارند، بلکه روش‌هایی مبتنی ‌بر تکنولوژی‌های جدید با هزینه‌های به مراتب کمتر و تاثیر بیشتر جایگزین شده‌اند. متاسفانه بسیاری از فعالان در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری به‌دلیل عدم آشنایی کافی با این روش‌ها و تیم‌ها و استارت‌آپ‌های در این زمینه‌ها، کسب‌وکارشان دچار رکود یا ورشکستگی شده است.

در ادامه برخی فعالان در بخش تولید، فروش و صادرات صنایع دستی در مورد وضعیت فعلی فعالیت خود و چالش‌های موجود بر سر راه توسعه آن صحبت کردند. طیبه گزدرازی، مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی استان بوشهر و از فعالان در بخش تولید و صادرات فرش دستباف، گبه، گلیم و دیگر صنایع دستی گفت: متاسفانه افزایش رقبای داخلی و خارجی در این حوزه ضرورت باز تعریف استراتژی‌های موجود در بخش بازاریابی و فروش را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

همچنین شهربانو خدادوست، از تولیدکنندگان و صادرکنندگان گبه و صنایع دستی محلی با اشاره به حضور واسطه‌گران مختلف در این حوزه که از بیشترین درصد بهره‌مند می‌شوند، از استارت‌آپ‌های فعال در زمینه بازاریابی‌های نوین چون دیجیتال مارکتینگ خواست که در زمینه تبلیغات و جذب مشتری و برندینگ با اتحادیه و فعالان این بخش همکاری کنند.

در پایان تصمیم گرفته‌شد که در هفته آینده جلسه‌ای تکمیلی برای ارتباط بهتر استارت‌آپ‌های فعال در زمینه بازاریابی و فعالان بخش صتایع دستی و گردشگری در مرکز رشد برگزار شود.