گوریلا مارکتینگ، سبکی از تبلیغات شرکت‌های بزرگ است
در کارگاه آموزشی شتاب‌دهنده اکسل اصفهان عنوان شد

گوریلا مارکتینگ، سبکی از تبلیغات شرکت‌های بزرگ است

کارگاه آموزشی «مقدماتی بر تبلیغات و آشنایی با گوریلا مارکتینگ»، عصر یک‌شنبه ۱۳خرداد ۱۳۹۷ در شتاب‌دهنده اکسل اصفهان برگزار شد.

کارگاه آموزشی «مقدماتی بر تبلیغات و آشنایی با گوریلا مارکتینگ» باهدف آشنایی علاقه‌مندان و تیم‌های استارت‌آپی با مفاهیم اساسی تبلیغات و معرفی روش‌های تاثیرگذار آن، طراحی شده بود که به همت هم‌بنیان‌گذاران تیم استارتاپ باکس برگزار شد. مخاطبان اصلی این کارگاه آموزشی، افراد فعال در محیط کسب‌وکار و استارت‌آپ‌ها، علاقه‌مندان و دانشجویان رشته‌های مدیریتی و افراد شاغل در بخش‌های مرتبط با تبلیغات و بازاریابی در سازمان‌ها بودند.

 در بخش اول این کارگاه یک‌روزه، علی غوثی، مدیر بازاریاب استارت‌آپ باکس، عنوان کرد: همه ما تعاریف و مفاهیم مختلفی از کلمه‌هایی مانند تبلیغات، کمپین تبلیغاتی، بازخورد تبلیغات و مواردی ازاین‌دست داریم و هر کسب‌وکار کوچک و بزرگی با استفاده از روش‌های تبلیغاتی تلاش دارد به معرفی بهتر خدمات و محصولات خود کمک کند و فروش خود را افزایش دهد. اما در اکثر موارد مدیران کسب‌وکار یا بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌‌ها آشنایی محدودی با مفاهیم دقیقی از علم مدیریت تبلیغات مانند صنعت تبلیغات، اصول طراحی کمپین‌های تبلیغاتی، انواع رسانه‌های تبلیغاتی و روش‌های صحیح محاسبه بازخورد از کمپین‌های تبلیغاتی را دارند.

در همین راستا غوثی در ادامه صحبت‌های خود، به بیان اصول و فنون مقدماتی علم مدیریت تبلیغات پرداخت و همچنین با استفاده از مورد پژوهی‌های مختلف داخلی و خارجی و بررسی شرکت‌های موفق در حوزه تبلیغات، به شکل‌گیری شاکله ذهنی مناسبی از علم تبلیغات در ذهن مخاطبان پرداخت.

در ادامه کارگاه نیز محسن کثیری، مدیرعامل استارتاپ باکس، از یک روش کمتر شناخته شده تبلیغاتی به نام گوریلامارکتینگ صحبت کرد. او گوریلا مارکتینگ را به‌عنوان یک روش کم‌هزینه با بازخورد بالا عنوان کرد و مزیت‌های آن برای کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌‌ها را بیان کرد. کثیری عنوان کرد: گوریلامارکتینگ یا بازاریابی چریکی، سبکی از تبلیغات است که شرکت‌های بزرگی مانند کوکاکولا هرساله چندین کمپین بزرگ را در این حوزه برگزار می‌کنند.

او صرف هزینه‌های پایین و دریافت بازخوردهای بالا از تبلیغات را فلسفه به وجود آمدن این روش بازاریابی عنوان کرد. کثیری در ادامه، یکی از ویژگی‌های اصلی این نوع از تبلیغات را وایرال شدن آن و جذب مخاطب برای تماشای تبلیغ عنوان کرد و گفت: وایرال مارکتینگ یکی از انواع تقسیم‌بندی‌های گوریلا مارکتینگ است که مورد استقبال بسیاری از کسب‌وکارها قرار گرفته است.