fa-IR
ثبت‌نام کرده‌اید؟
ورود
ثبت‌نام نکرده‌اید؟
ثبت نام

راز

شرح
   ایران
   خراسان جنوبی
   بیرجند

ایجاد سرویسی جهت اشتراک‌گذاری رازها

در سال اخیر، استارتاپی بین‌المللی در همین زمینه شکست خورد! در سایت استارتاپ‌شو در این مورد اینچنین نوشته شده است:
«“راز” رسما در ژانویه ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و قرار بود محلی باشد که کاربران میتوانستند رازهایشان را مخفیانه منتشر کنند. دیوید بیتو، بنیانگذار راز، در آخرین پست بلاگ دلیل بسته شدن شرکت را اینگونه بیان میکند: ”متاسفانه راز آن دیدگاه مد نظر مرا در زمان تاسیس شرکت ارائه نمیکند. پس من فکر میکنم این تصمیم درستی از طرف من، سرمایه گذاران و تیم ما است.” در واقع راز پول خوبی از چند سرمایه گذار معروف جذب کرد ولی محبوبیت آن تنها ۱۰ ماه طول کشید و سریعا کنار گذاشته شد.»

شخصا فکر میکنم مشکل اصلی این استارتاپ این بوده است:
«رازی که به سادگی قابل دسترسی باشد، اصلا دیگر راز نیست!»
ایده من راه انداختن مجدد این سرویس با اضافه کردن گیمیفیکیشن به روند اجرای ایده است. تنها عنوان راز افراد قابل مشاهده عموم خواهد بود و افراد می‌توانند برای اینکه یک کاربر بتواند به راز آنها دسترسی پیدا کند، یک روال تعیین کنند. این روال‌ها می‌توانند یکی از موارد زیر باشند:
* حل یک معما یا پاسخگویی به یک سوال
* انجام یک بازی: مانند پازل یا هرگونه بازی که امکان اجرای آن بر روی سایت و اپ سرویس راز باشد.
* درخواست انجام یک کار: مثلا کمک فرد به یک مجموعه خیریه یا گرفتن یک عکس خاص یا موارد اینچنینی.
* برای من توضیح بده: از فرد بخواهند برای وی توضیح دهد که چرا باید به او اجازه دسترسی به رازش را بدهند!

هر فرد یک ناحیه کاربری شامل اطلاعات وی (در صورت تمایل) و همینطور لیست رازهای به اشتراک گذاشته شده خواهد داشت. در صفحه مرتبط با هر راز هم نحوه دسترسی به آن و میزان تلاشهای موفق و ناموفق کاربران برای دسترسی به آن راز و گفتگوهای کاربران برای دسترسی به راز نمایش داده خواهد شد. مجموع آمارهای رازهای هر فرد نیز به صورت کلی در صفحه اصلی کاربری وی نمایش داده خواهد شد و برای کاربران به نسبت اینکه چه میزان دسترسی به راز آنها ساده یا مشکل است، درجات کاربری تعریف خواهد شد.
می‌شود برای شروع از هنرمندان، ورزشکاران و افراد سرشناس خواست که راز خود را در ازای انجام یک کار که در اینجا کمک به یک مجموعه خیریه است، بر روی سرویس راز قرار دهند و به این شکل موج رسانه‌ای برای جذب مخاطب و برندینگ سرویس راز ایجاد کرد.

انصراف